vrijdag 22 mei 2009

Hemelvaartsdag 2009...

Hemelvaartsdag 2009 was in alle opzichten een heerlijke dag. Al vroeg ging ik met  Marga, een heel goede vriendin, naar de Keramiekmarkt in Dwingeloo (klik). Het was weer genieten geblazen. Zo'n verscheidenheid aan kunstenaars, technieken en werk. Prachtige dingen heb ik gezien... en vreselijk lelijke! Ik was erg blij dat we op tijd waren gegaan, na een uurtje werd het erg druk en kreeg ik het een beetje benauwd.
Ik kocht bij een heel aardig Duits echtpaar deze vis. Hij of zij ligt nu in de vensterbank en ik wil er nog iets van hout of stenen bij doen...
Daarna vertrokken we van de markt. Ik wilde graag nog even hier (klik) kijken. Ik ben dol op het werk van Siemen Dijkstra. In de keuken hebben we twee kunstwerken van hem: een Deens strand en een kerkuil. Ook het werk van Elysia Verhoeven is prachtig, vooral nu ze de laatste jaren de houtsnede-mallen van Siemen gebruikt in haar werk. Als je in de buurt bent: neem een kijkje in hun prachtige atelier en vergeet niet bij de voordeur naar het schitterende mozaiek te kijken...
Op weg naar huis aten we op een bankje in het bos de twee appelmeisjes die we bij een bakker gekocht hadden: zalig! Het krioelde er trouwens van de rupsen, echt verschrikkelijk! Voor de vogeltjes moet het een geweldig jaar zijn...

Over vogeltjes gesproken: hoe vind je deze breedbekkikkertjes (rechts)? Het is een tweede leg van de merels in de hebestruik. Vorige week had ik zes eitjes gespot en gisteren waren de jongen net uitgekomen. Ik zag vader merel erg druk in de weer zijn voor zijn grut...
's Middags heb ik met DH in de tuin gewerkt: haagjes snoeien en harken...

Aan het einde van de middag kwam Marga gezellig een hapje mee-eten. Onder het motto een beetje uit de tuin en een beetje uit de winkel hebben we buiten genoten!
's Avonds vertrokken we naar Marga's huis om daar lekker met een pot thee en chocolade naar de film  Miss Potter (klik) te kijken, een prachtige film over het leven van Beatrix Potter.
Toen de film afgelopen was kwam Marga's man thuis uit zijn werk en hebben we nog even nagepraat.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...