maandag 25 mei 2009

Rondom het huis van Josien en Franklin

Na alle verhalen over de uitstapjes in de omgeving van Almo, vandaag een logje over het huis van Josien en Franklin. Zoals je ziet ben ik klaar voor vertrek... Mijn laatste logje over Zweden!
Nou ja, voorlopig....
Hier zie je de voorkant van het huis van Josien & Franklin gezien vanaf de straat, met rechts het oorspronkelijke huis. Daarachter de verbinding met de voormalige schuur, gevormd door het gedeelte met het lagere dak. Hier is een grote woonkamer. Links daarvan zie je nog net een gedeelte van de voormalige schuur met een trap buitenom naar de eerste verdieping.

En hier sta je achter het huis. Het gedeelte met het lagere dak is de reusachtige woonkamer met een grote open haard.
Rechts daarvan zie je de voormalige schuur die gedeeltelijk verbouwd is met van links naar rechts een keuken, in het midden een sauna en douchegedeelte en rechts daarvan de kamer waar ik sliep. De bovenverdieping is buitenom te bereiken aan de voorkant. Boven zijn kamers, een douche met toilet en een klein keukentje.

En zo kijk je vanaf het terras in het avondzonnetje naar het huis van buurman Kalle en over de weilanden naar het bos...

De Volvo katterug staat voor één van de schuren, waarin een zee van ruimte...

Toekomstig mozaiek kunstwerk...

Hier zie je de doodlopende straat voor het huis. De huizen zijn allemaal rood geschilderd met de beroemde rode verf (klik) gemaakt van oker uit de kopermijnen van Falun (klik).

Deze maand staat er een uitgebreid artikel over de verf en de geschiedenis ervan in het blad Seasons. Daarnaast een foto van Josien...
Josien en Franklin zijn hard aan het werk om het huis van binnen verder op te knappen, ik heb daarom geen foto's van de binnenkant genomen.

Lieve Josien en lieve Franklin, ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor de geweldige week die ik bij jullie heb gehad.
En Josien, bij het zien van deze foto liep het water me weer in de mond! Ha det bra! Hej!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...