zondag 15 augustus 2010

Zondagse bezigheden...

Wat doe je op een niet echt zomerse zondag? Van alles...
Dit is het derde boek dat ik lees van Tatiana de Rosnay. Na 'Haar naam was Sarah' en 'Die laatste zomer' ben ik nu in dit boek begonnen. 
Dit boek leest gemakkelijk weg, maar eerlijk gezegd denk ik dat het verhaal niet zal blijven hangen. Het onderwerp van het boek is spannend, ernstig en zou aangrijpend moeten zijn, maar op de een of andere manier weet ze mij niet echt te raken...
Een boek dat veel indruk op me maakte is  'De verborgen geschiedenis van Courtillon' (klik) geschreven door Charles Lewinsky. Frans tot op het bot, intrigerend en je wilt doorlezen. Prachtig de Franse zegswijzen! Twee verhaallijnen lopen door elkaar: die van de schrijver en die van het dorp waarin hij is gaan wonen om zijn eigen verborgen geschiedenis te ontvluchten... Prachtige roman!

Iedereen die hier op bezoek komt krijgt een zak, bak of handvol pruimen mee... Er zijn er zoveel en ze zijn heerlijk!
Vanmiddag kwam er onverwacht iemand langs en dus hebben we weer een nieuw voorraadje geplukt...



Vanavond heb ik heerlijk geborduurd aan dit speldenkussen in wording. De rode appeltjes werden aan de struiken geprikt - als compensatie voor het plukken van de pruimen ;-))
Ondertussen keek/kijk ik naar Zomergasten (klik) met Annet Malherbe (klik)
.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...