maandag 1 april 2013

Terug van weggeweest...

Zijn jullie er nog flink tussen genomen ter gelegenheid van 1 april? De zon schijnt hier en ik geniet van  het heerlijke gevoel dat het geeft... De blauwe lucht met een paar witte, lome, onschuldige wolkjes: ineens lijkt de zomer een stuk dichterbij...
Een uur geleden kwam DH met een lachende blik en een gesloten hand binnen. "Gevonden!", meldde hij triomfantelijk.

Even ter opfrissing... Weet je nog dat ik ineens mijn houten naaldenkokertje miste na een middagje lekker buiten quilten afgelopen zomer? Nou, dát kokertje, daar kwam DH mee aan.

Gevonden op het gazon slagveld dat grasveld heet... En nee, hier zijn geen paaseieren uitgegraven of zo!

Hier wordt gespeeld, gerausd en... hier werd een naaldenkokertje naar toe gesleept! DH vond het op een plek waar allemaal kleine houtjes naar toe gesleept waren, een soort verzamelplek van hondenspeelgoed...

En de dader(s)? Dat is in elk geval niet deze lieve oude dame die buiten onder de veranda in het zonnetje lag/ligt te soezen. De andere drie zijn met de baas op stap naar de schapen, die kan ik even niet ondervragen ;-) Ik zal er wel nooit achterkomen... En nu wil je zeker wel even in het naaldenkokertje kijken?

Van deze naaldjes wordt je quiltje niet mooier, ze gaan dus in de prullenbak. Jammer dat het kokertje onbruikbaar is geworden, maar ik ben blij dat de naaldjes terecht zijn en geen enge dingen hebben veroorzaakt...
Zo, en nu verder met DS, nog even een klein steuntje geven bij het leren voor de laatste tentamens Engels, Nederlands en Economie.

En ja, ik weet het, het wordt erg saai, maar ze zijn er weer met zijn tweeën en ze genieten net als ik van de zon... Vanochtend was ik alweer om 7 uur beneden om te kijken en toen zaten ze alweer lekker met zijn tweetjes in de laurier.

20 opmerkingen:

Lida zei

Wat fijn dat er niets ergs mee is gebeurd en ach een ander kokertje heb je vast zo weer gevonden! En wat een gave dieren zijn die uilen toch, zijn het de bewoners van jullie pandje?
Heel fijne dag en geniet van het zonnetje, groetjes
Lida

Lida zei

P.S. Lukt het je niet er een te vinden dan heb ik er nog wel een voor jou!

Joke zei

Wat zijn het toch een heerlijke onschuldige ondeugden.

josé zei

Geweldig het kokertje is gevonden, niet op geknabbeld.
IK moet er niet aan denken.

Kokertje is nog aan te komen hoor. Maar volgens mij zag ik weer een nieuwe in je doosje liggen.

Alleen je lekkere naald-jes moet je missen.Komen ook wel weer.
Die boefjes, kom er maar eens achter wie van de vier het heeft gedaan. Hihi.

Geniet van het zonnetje en je Uiltjes ik blijf het volgen .

Liefs José

marcella zei

wat grappig dat je het naaldenkokertje nu weer terug hebt gevonden. Zo op het oog ziet het er nu lekker 'vintage' uit.

Jeanny zei

Mooi dat het kokertje terecht is, al zijn de naaldjes onbruikbaar!
Ik blijf het apart vinden, die uilen dicht bij huis!

AnitaS zei

Gelukkig dat de naaldjes niet in hondemaagjes terecht zijn gekomen. Fijne avond.

baukje zei

Het zijn gewoon huisdieren geworden!!!

sylvia zei

haha, wat een boef om dat kokertje te verstoppen!! En die uiltjes, geweldig!!! ze voelen zich helemaal thuis bij jullie! Of jullie bij hen??...;)

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een geluk dat ze het kokertje niet kapot gevreten hebben, je moet er niet aan denken.

En blijf maar gerust doorgaan met de foto's van de uilen, ik blijf er van genieten.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Wat een prachtig setje in de laatste foto kan me voorstellen dat je ervan geniet. En dan het kokertje idd gelukkig dat hij is teruggevonden.

Annie Kingma zei

Mu weet je in tenminste, wat er met het kokertje gebeurde, en geen enge dingen dus.
Je zult nu al lang een nieuw kokertje hebben.
Groetnis Annie

Ineke zei

Fijn dat je kokertje weer terecht is. En wat leuk om "jullie"uilen weer te zien, prachtig!!!
Fijne avond

Anoniem zei

Leuke verrassing vandaag-geen paasei gevonden,maar je naaldenkokertje! En ja,wie van de 4 is de dader??
Succes met de laatste examenloodjes.
En blijf aub vertellen wat de uilen doen!Ben zo benieuwd of ze een nest gaan maken!
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Sis Voorn zei

Je uilenfotos vervelen nooit !
Ik vind het prachtig !!!
Je kokertje lijkt nu wel lekker antiek ....;-)

Margriet zei

Wat heerlijk ondeugend, en jij maar zoeken naar die naaldenkoker. Heb je de dader al ?
Groet Margriet

Anoniem zei

Wat het huis verliest brengt het huis terecht. Een beetje opschuiven naar de tuin kan best bij dit spreekwoord.
Wat een ondeugden zijn het toch, laatst was je ook al iets lekkers van eten kwijt.
Gelukkig bleven de naalden in het kokertje en is er niets gebeurd.

yvonne zei

Ik blijf lachen om je hondenverhalen.
Groetjes Yvonne

Anoniem zei

I could not translate your post BUT I love, love, love that blue floral fabric.

Willy zei

Het lijkt wel een prehistorische vondst. De volgende keer weet je meteen waar te zoeken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...