zondag 14 december 2014

Winterwol...

Vandaag ben ik met spin- en kantklosmaatje A. naar Winterwol in Winschoten geweest. In een koude manege waren er heel veel warme wolletjes te vinden en heel veel mooie toepassingen: verven, spinnen, vilten, breien... De mooiste dingen kwamen voorbij.
Ik heb 20 kleine bolletjes gekocht om mee te spinnen, gewoon om uit te proberen. Ben heel benieuwd naar de verschillen en of het een beetje lukt...

Er waren veel mooie breiboeken... Prachtig deze blaadjes! Dit is een tijdschrift met 22 patronen uit IJsland.

 Er staan prachtige modellen truien in... Of de trui ook daadwerkelijk spierwit gaat worden is maar de vraag, met drie hondjes die graag bij de baas een knuffel komen halen is zo wit niet handig... maar wel mooi!

Voor het spinnen heb ik een paar extra klossen gekocht, altijd handig... Deze hoef je niet meer te wisselen naar de bredere en smallere kant, alleen de snaar verplaatsen is voldoende!
Er was zoveel moois in zoveel kleuren ook. Ik ga me eerst eens bezinnen en het spinnen goed onder de knie krijgen...

En voor het uitproberen: een hoesje van wolvilt waar een zeepje in kan.

De gekleurde wol kan ik er met deze naald in vilten. Aan de naald zitten hele kleine weerhaakjes, het doet me een beetje denken aan de naaldjes waarmee een wortelkanaal schoongemaakt wordt, aaaieks... Waarom heb ik die associatie nou weer?

9 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

wat een mooie kleurtjes!!!
in een ver verleden heb ik ook nog gespind...ben begonnen met een tolletje..
en dat naaldje...brr de vergelijking alleen al...

Ineke zei

Wat een heerlijke wolletjes, daar komt vast iets leuks uit!

Liefs, Ineke

Truus zei

Wat prachtige wol heb je daar op de foto!
Ben benieuwd naar je prikkerij-heb ook zo'n naaldje liggen.
Wist je geen leukere vergelijking te bedenken-auw!Zag net maandag een foto bij de tandarts met wat onstekingsplekjes.....
Veel plezier met je wolletjes en patronen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Mooie wolletjes tot aan het naaldje,morgen moet ik naar de tandarts!!! Groetjes Hanny.

Martine zei

Wat een mooie wol. Zijn het allemaal verschillende?
Maar goed dat de beurs niet hier in de buurt was. Dan was ik weer met veel te veel wol thuisgekomen.

Mirjam zei

Hoi Mienke,
Dat moet wel heerlijk geweest zijn, tussen al die prachtige wolletjes... Spinnen heb ik ooit een keer geleerd toen ik nog op school zat, met zo'n spintol... Dat vond ik wel heel leuk om te doen...
En dat vilten, dat wil ik ook graag nog eens leren...super mooi vind ik dat....
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Liefs, Mirjam

quiltsathome zei

Dag Mienke,
Wat ziet die wol er weer mooi uit. Ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken. Die mannentrui vind ik wel heel mooi en stoer uitzien. Dan nog een leuke spijkerbroek erbij en je eigen vent erin ... Lukt het niet voor de Kerst dan heb je nog de komende wintermaanden om zoiets moois te breien.

Ria, zei

Ja jakkie, daar moet ik ook altijd aan denken als ik dat naaldje zie. Maar ermee werken is wel leuk.
Succes met al die heerlijke winterkleurtjes!

Annelein zei

Wat leuk allemaal!!! Maar dat van die tandarts.... brrrrrr.... kreeg er gewoon de kriebels van.

Veel plezier met het spinnen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...