dinsdag 13 januari 2009

Tessallating Star...

Deze top maakte ik naar een ontwerp in het tijdschrift 'Creatief met Patchwork'. De afmeting is 105 x 115 cm. De meeste stoffen kocht ik bij Petra Prins (klik) en bij De Naaidoos (klik). De mix van het engelse grijsblauw met rode stoffen vond ik eerst wel gewaagd...

Eerst heb ik alle stofjes gesorteerd op kleur en op papier net zolang geschoven totdat ik de verdeling goed vond.
En toen begon de puzzel... De quilt is opgebouwd uit vierkantjes en deze vierkantjes bestaan uit drie strookjes stof. Het middelste strookje is diagonaal in tweeën verdeeld. Door te varieren met kleur en te draaien maak je de 'stars'.

Super leuk om dit patroon onder je handen te zien ontstaan! Om niet in de war te raken had ik van tevoren alle strookjes op maat gesneden en in volgorde klaargelegd. Deze top is met de naaimachine in elkaar gezet.
De achtergrondstof heb ik al gekocht. Ik ga de sterren benadrukken door de contouren te quilten. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...