zaterdag 14 maart 2009

Lenteklos...

Toen ik de was aan de lijn ging hangen zag ik twee citroenvlinders met elkaar stoeiend door de tuin fladderen...
Ik ben gauw weer naar binnen gegaan om het fototoestel te halen. Toen ik terugkwam zag ik er nog maar één. Ik denk dat ik wel vijftien foto's maakte, met steeds een wazige gele vlek: de vlinder!
En toen ging de vlinder in de buxus zitten en zag ik mijn kans schoon. En dat leverde dit zoekplaatje op, zie je em zitten?
De citroenvlinder is een echte lentebode, ik word altijd zo blij als ik er eentje zie... De bijen vlogen ook volop, althans uit een van de kasten, bij de andere was het heel rustig op de vliegplank. Even afwachten dus!



Al kuierend door de tuin kwam ik de volgende voorzichtige bloeiers tegen: maagdenpalm en vergeet-me-nietje...

En dan nu de klos... Het is per slot van rekening zaterdag! Toen ik de lappen - nee geen lapjes voor zo'n joekel - geknipt had, heb ik ze eerst een halve week op tafel laten liggen omdat ik het wel erg groot vond. Intussen is er druk geborduurd, gekantklost en gebreid... Daarna, toch de k(o)los maar in elkaar gezet en nog drie kleine klosjes erbij. Op de volgende foto zie je de verhouding pas goed! Ik zoek voor de grote klossen voornamelijk lichte stoffen uit en ga later met donkere kleuren in de zaak in evenwicht brengen. Ik zie wel wat het wordt...

En dan nu nieuws vanuit de wei. Weer goed en slecht nieuws... Vanmorgen ontdekte ik weer een lammetje met 'het bloed'. De vaccinaties zijn binnengekomen, maar we hebben nog een dag moeten wachten voordat DH ze kan gaan enten, omdat de lammetjes dan de leeftijd hebben dat het mag. Ook werkt het vaccin niet onmiddellijk...
Terwijl er buiten zich dus weer een klein drama voltrok, was een schaap in de stal bevallen van een tweeling, een rammetje en een ooitje dit keer. Dit ging zo snel dat we het pas ontdekten toen de beide kindertjes al op hun pootjes stonden te wiebelen!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...