vrijdag 6 augustus 2010

Blanche de Valck...

Op de tentoonstelling 'Aan de rol...' georganiseerd door Marcella (klik) en Trijnie zag ik de merklap gemaakt door Blanche de Valck. Ik vond het direct een prachtwerk! Het origineel is in bezit van Trijnie.  Marcella plaatst regelmatig een update van haar werk en dat van Hilly! 
Vandaag zal ik je de vorderingen tot nu laten zien. Ik borduur op kerklinnen van 19 draads stof. Het is dus wel priegelig werken, maar het lukt zonder bril en zelfs 's avonds! Het garen is van 'Au ver a soie'. Het borduurt fantastisch, bij lange draden zie je op een gegeven moment dat het uit twee draadjes bestaat. Niet doen dus die lange draden...

Mooi hè die letters. De B is goed herkenbaar, maar wees eerlijk de C had ook voor een andere letter door kunnen gaan! De E is nog niet af voordat je aan jezelf gaat twijfelen...

Dan nog eens het geheel. Ik heb de hoeken iets anders gemaakt, deels omdat ik het patroon en de onderdelen in het begin niet goed snapte en ik wilde per se beginnen... Jammer of niet, ik ga het niet meer veranderen!
Het wijkt nu dus af van het origineel, kijk maar bij Marcella. Ik werk net als zij, steeds een stukje alfabeth en dan weer een stukje van de eerste (bovenste) rand. Er moet een beetje afwisseling blijven. Bovendien hoop ik zo minder fouten te maken. Om de eentonigheid van een patroon te doorbreken ga ik foefjes bedenken en dan gaat het fout...
Het achteruitborduren is op deze lap ook al beoefend, maar wil ik zoveel mogelijk zien te voorkomen omdat het lelijke sporen achterlaat!
Ik vind het zo leuk om met dit werk bezig te zijn, ik zal proberen regelmatig iets te laten zien!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...