vrijdag 3 september 2010

En waar ging de reis naar toe?

Het was gisteren een heerlijke dag!
De reis ging naar M., mijn handwerkvriendin! Ontmoet op de handwerkbeurs in Zwolle ruim twee jaar geleden en sindsdien delen we wel en wee op het gebied van quilten, breien, kantklossen en alles wat daar een beetje bij hoort...
Zoals altijd staat er iets heerlijks klaar, door M. zelf gebakken. Dit keer een warme appelflap, mmmmm...
Daarna begon de 'Show and tell' en dom-dom-dom dat ik mijn fototoestel niet bij me had. M. heeft de top van de Williamsburg quilt helemaal af: geweldig! Ik ga haar vragen of ik binnenkort een foto mag plaatsen! Verder heeft zij allerlei prachtigs geappliqueerd en mij verzekerd dat het niet zo moeilijk is als het lijkt...
Tenslotte hebben we een hele tijd gepraat over het zelf doorquilten, met de hand of machinaal of laten doen... Jeannet (klik) wijdde er onlangs een logje aan en dat heeft me wel aan het denken gezet.

Na de middag vertrokken we samen naar het fantastische gezellige huiswinkeltje van Joke (klik)! We werden niet alleen hartelijk ontvangen door Joke zelf, maar ook Pooh was van de partij.
Wij smolten bijna, wat een aandoenlijke lieverd is dat! Een beetje sloom van de inentingen maar ook zo heerlijk ondeugend...  
Joke was druk aan het voorbereiden voor de open dag, het zag er al reuze leuk uit. Toch jammer van dat fototoestel! Van M. kreeg ik de patroontjes voor de kussens die op de foto staan. Het is van Lynette Anderson (klik), die ook de geweldige Scandinavian Christmas quilt ontworpen heeft... 

Ondertussen zette Joke thee voor ons, scharrelde Pooh rond en aaiden we lapjes, dubden over wel of niet aanschaffen van allerlei moois.
Joke geeft een aantal leuke workshops het komende jaar, o.a. van een duospeldenkussen en een toilettasje met quiltlapjes in waaiermotief, zo mooi! Het blijft maar in mijn hoofd rondzingen of ik me op zal geven, het is gelukkig pas volgend jaar...  
Mocht je dit weekeind nog tijd hebben, ga lekker genieten bij Joke!
Deze gele lapjes mochten mee voor een toekomstig project, het linker jacquardlapje kreeg ik ook van M.

Al ver na 17 uur namen we afscheid van Joke en vertrokken we. Op de terugweg waren we behoorlijk de klos: wat een regen! Gelukkig zaten we lekker droog in de auto...
Nadat ik M. bij huis afgezet had, ben ik doorgereden naar huis, waar DH gelukkig nog eten voor me had bewaard. Gisteravond boven in mijn 'lapjesparadijs' zitten aaien en sorteren, plannen zitten maken en na zitten denken over het doorquilten...
Weet iemand of er in het noorden van het land een adres is waar je quilts door kan quilten?

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...