dinsdag 14 september 2010

Uit de klosdip...

Nee, het is geen zaterdag, ik ben niet in de war, maar toch een up-date! Al geruime tijd kijken de klosjes mij verwijtend aan... Nadat ik een heleboel klosjes verkeerd aan elkaar had gezet, was de lol er even af...
Nu heb ik alles weer tevoorschijn gehaald en ben ik verder gegaan... 

De vierde strook is nu aan het middenstuk gezet. Waarom ik dat op deze manier heb gedaan en niet de hoeken meteen 'meegeklost'? 
Met de klosjes ben ik destijds zomaar begonnen, van ieder soort stof maakte ik 5 klosjes. Ik heb 42 verschillende stofjes, dus 210 klosjes. Om een evenwichtige verdeling van donker en licht en de verschillende dessins te krijgen heb ik de lapjes in 5 groepjes verdeeld en uit 4 groepjes de stroken samengesteld.
De stroken bestaan ieder uit 40 klosjes, dus heb ik nu 160 klosjes aan mijn middenstuk genaaid.

En hier zijn de klosjes die in de hoekstukken verwerkt moeten worden. Ik heb daarvoor 64 klosjes nodig (4 x 16), maar ik heb er 49...
Er moeten dus nog 15 klosjes gemaakt worden. Dat hoop ik de komende week te doen. Daarvoor zal ik  overwegend de lichtere kleuren pakken, om niet te donkere hoeken te krijgen, misschien moet er nog wat geschoven worden...
We zien het wel!

Ik ben nog steeds verliefd op de kleurtjes/stofjes...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...