donderdag 18 april 2013

Opwaaiende lentemanen...

Dit fleslam van twee jaar geleden is vanmiddag voor het eerst moeder geworden! Het was een zware bevalling. DH hield het schaapje in de gaten en moest haar even helpen om te gaan staan en zich om te draaien om het lammetje te kunnen schoonlikken.

Zorgvuldig wordt de kleine spruit helemaal droog gemaakt en van de vliezen ontdaan.

En terwijl ik door mijn knieën ga om moeder en kind nog beter te kunnen kieken, draait moeder iets van me af, zie ik een klein koppie verschijnen en... werpt ze nummer twee voor mijn voeten!  Als ik een stapje achteruit doe, wil hij meteen gaan staan, de dappere Dodo...

Kijk eens, nog een poging! Ondertussen waaien de vliezen in de wind. Moeder heeft het nog veel te druk met haar andere kind om aandacht aan haar jongste te geven...

Ik leg Dodo maar bij moeder neer en ineens is er een mekkertje van herkenning, bijna een klein grommetje en begint moeder hem ook helemaal droog te likken. Moeders lange manen wapperen in de wind! Met een gerust hart ga ik terug naar huis. Dit komt wel goed, als ze tenminste niet uit de wei waaien ;-)
DH is een kwartier later nog even gaan kijken. Moeder ligt dan met haar kroost - twee jongens- bij te komen van alle belevenissen. Net heb ik nog even vanuit de keuken met de verrekijker gekeken: beide jongens staan naast hun moeder! En ze zijn totaal verschillend van kleur...

21 opmerkingen:

ireneinhetatelier zei

Wat een dag om geboren te worden! Zolang ze dicht bij moeder blijven waaien ze niet weg... Ik zag vanmorgen twee lammetje drinken bij hun moeder - ze kunnen synchroon kwispelen! Daar smelt je toch van! Bedankt voor je mooie foto's!

baukje zei

Wat leuk dat je ons laat meegenieten!!!

Phebe and Jane zei

Wat schattig. Leuk lijkt me om van zo dicht bij mee te maken.
Groetjes,
Marian

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooi verhaal van deze blijde gebeurtenis

Janny de Roo zei

Ik word er emotioneel van....wat een gebeurtenis telkens....!

Guusje, zei

Wat zijn ze mooi en wat geweldig dat je dit van zo dichtbij mee mocht maken.

Anny zei

Ontroerend, iedere keer weer. Maar.. ze moeten ook de pan in en daar heb ik altijd zo'n moeite mee, terwijl ik weet dat ze een goed leventje hebben gehad!

Ria, zei

Ach, wat aandoenlijk, dat verse lam op de derde foto. Het lijkt wel of hij een siliconenjasje aan heeft :)
Het waait inderdaad behoorlijk, en dan bevallen in zo'n open wei... brrr. Wel fijn dat ze een goede moeder hebben, die zich om beide kinderen bekommert. Dat gaat wel eens anders. Ik heb ook vaak eerste rang gezeten, ook moeten helpen, en het is altijd weer mooi om het mee te maken.

Groetjes,
Rian

Janneke zei

Het is vandaag inderdaad wel een wegwaai dag, maar wat heerlijk dat het weer allemaal goed is gegaan. Dit soort verhaaltjes en foto's krijg ik dus nooit genoeg van, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Anoniem zei

Ohh, wat schattig! En mooi om te zien dat het flesselam van toen nu zelf zo'n goeie moeder is geworden :)

GRANNY'S HOUSE zei

Ze heeft er wel een zeer winderige dag voor uitgekozen om haar kroost te werpen, maar wat zijn het een schatjes.

Groetjes
Ines

Margriet zei

Wat een stormachtige bevalling ! En wat heeft moeder mooie manen. Is het wol om mooie draden van te spinnen ?
En het zijn mooie jongens.
Margriet

Carin Wijnand zei

Stoere knullen en een dappere moe on a stormy day... prachtig je foto's

Anoniem zei

Mooie foto's van toch telkens weer een bijzondere gebeurtenis!
Geeft vast een speciaal gevoel dat het 'flesselam'/schaap nu zelf bevallen is en dan nog van een tweeling.
goed weekend met veel genieten.
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Wat geweldig en ook al meteen twee! Petje af voor deze wollige dames, want met de harde wind en de lange winter zijn zij de beste lentebodes! Fijne dag
Lida

Ans zei

Geweldig toch, om dit van zo dichtbij mee te maken. Geniet ervan.

AnitaS zei

Wat mooi om dat allemaal maar van dichtbij te mogen meemaken.

Marijke zei

Geweldig LEUK!!!!!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Annabel zei

Ah, ik smelt hier dus gewoon helemaal! ;) Zo lief!

Liefs, Annabel

Sis Voorn zei

Nieuw leven... leuk !
Hoe gaat het met de uilten ??? Ik hoop op foto's van de kleintjes... ;-)

Jane in Cumbria zei

Ik geloof dat ik nog maar even binnen was gebleven, het waaide hier ook vreselijk! Maar ze zijn wel schattig! Toen mijn dochter dat ooit zag toen ze nog klein was, vroeg ze "Mam, likte jij mij ook zo toen ik geboren werd?"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...