woensdag 1 mei 2013

Nantes - Polly Minick & Laurie Simpson...

Eén van de kamers in Nantes was gereserveerd voor het werk van Polly Minick & Laurie Simpson. Net als ik houden de dames erg van blauw ;-)

Hier zie je een quilt gemaakt van kleine blokjes. Terecht merkte Joke op dat de kleine rode bloemetjes de quilt 'ophalen'.

Polly & Laurie maken niet alleen quilts, maar ook rugs. Dat zijn een soort geweven kleedjes van stroken stof van 1 cm breed die je door de stof rijgt. Als ze het voordoen lijkt het heel simpel... En alles is zo mooi neergezet en aangekleed met blauwe accessoires!

Dit kastje had zo mee gemogen, maar ja dan had ik Joke achter moeten laten ;-) Bovendien weet ik niet of DH meteen blij wordt als ik met zo'n blauw kastje thuis kom... Ik zie wel in gedachten de 'Blauwe Stad' mooi opgevouwen erover gedrapeerd, hahaha!

 
Hier zie je het effect van de 'rug'-techniek. Je vult de vlakjes helemaal op door lusjes te rijgen en je knipt aan het eind de losse strookjes helemaal kort af. Ik vraag me wel af of je lussen mooi gelijk blijven bij werkelijk gebruik van het kleed.

Mooie dozen! 

Een prachtige quilt, gemaakt van tweedstoffen. Ik vind de combi van blauw met ecru en wit/creme héél mooi!

Nog een sterrenquilt. Het is niet helemaal goed te zien op deze foto, maar de sterren zijn opgebouwd uit allemaal strookjes wit/creme stofjes met een print.

Het boek met de patronen straalt zomer, warmte, licht & lucht uit! Ik ben er heel erg blij mee! Of ik meteen aan het 'ruggen' ga valt te betwijfelen, maar de quilts in het boek zijn wonderschoon!

7 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een plaatjes!! Genieten van al je mooie foto's,..

Conny's-blog zei

Prachtige quilts laat je zien, die kleuren geweldig.............liefs.Conny

ireneinhetatelier zei

Heel mooi, die combinatie blauwe/bruin/crème! Dat kastje had ik ook wel willen hebben, maar mijn Action Man had er ook meteen een kwastje over willen halen ;))

Margriet zei

Oh, wat een mooie quilts laat je zien. Dat moeten geweldige dagen geweest zijn in Nantes.

Marijke zei

Wauw wauw ooooo wauw wat geweldig helemaal helemaal verliefd!!!!
Wat geweldig mooi heb je dat gefotografeerd en helemaal super dat je het laat zien!
DANK JE WEL!
lieve groetjes van Marijke

marcella zei

geweldig al dat blauw. En Polly ( of was het laury ? ;) was ook bereid om voor te doen hoe ze de tapijtjes maakte. mooie reportage om heerlijk bij na te genieten.

Anoniem zei

Dit is genieten van al die blauwe quilts!!!
Mooi en ben benieuwd of je ook een rug gaat maken.
groetjes,Truus uit Drenthe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...