woensdag 10 september 2014

Betty Prins...

Zaterdag was ik te gast bij  Jookies Handwerkatelier (klik) voor een fantastische show & tell van Betty Prins (klik). In februari maakte ik al een blogje over haar mooie quilts en haar bijzondere kleurgebruik, als je dat nog eens wilt bekijken klik dan hier...
Zaterdag heb ik vooral op de details gelet, ik zat dankzij Joyce (klik) en Anke (klik) met de neus vooraan! Het was fantastisch...



De mandjesquilt waarin allemaal verschillende lapjes gebruikt zijn...


Opvallend is het gebruik van de kleur geel in deze quilt. Als je naar een lapje kijkt denk je 'wat moet dat lapje nou?' Kijk je naar het grote geheel, dan klopt het helemaal!




De huisjesquilt in een bijzondere uitvoering van Betty, naar het idee van Jeanneke.




Allemaal rood/oranje/roze hexagonnen. Of toch niet? Als je goed kijkt zie je dat er allerlei kleuren gebruikt zijn en dat het optisch weer een schitterend geheel vormt...








Deze quilt is een ontwerp van Dorien Weitmans en een eigen interpretatie ervan door Betty. Kijk naar de randjes, wybertjes, crazy patchwork en de yo-yo's! Wat een plaatje!



De hit van dit moment: Stonefield. Uiteraard heeft Betty haar eigen kleuren en invulling eraan gegeven. Het bootje met de twee uiltjes is daar het voorbeeld van...


De naam van deze quilt ben ik vergeten, er is veel broderie perse in verwerkt. Weer heerlijke pastellerige tinten...

Detail van Guute's Antieke!
Dit is maar een kleine impressie. Natuurlijk was Betty's Baby Jane er ook en de heerlijke warme herfstmandjesquilt en nog veel meer...

Na een korte pauze met lekkers en krentenbol mochten we zelf aan de slag met de 'schilderstape-methode'... En zo is hier mijn eerste - en ik vrees voorlopig laatste - Stonefieldblokje ontstaan!
Eerst zag ik de voordelen van de tape niet zo, maar bij appliceren en wegknippen van stof kunnen de kartonnen malletjes geplakt met de tape makkelijker verwijderd worden dan de malletjes geplakt met lijmpen...
Tip van Betty: gebruik wel Tesa tape...
Met een hoofd vol inspiraties en tips van Betty over kleurgebruik en de opbouw van een quilt ging ik weer naar huis. Betty en natuurlijk ook Joke: dankjewel!

14 opmerkingen:

betty prins zei

Ohh Mienke, wat een prachtige foto's, zo leuk om dat te zien! De laatste quilt heet Daisies..met al dat broderie perse en applicatie.
Het was een heerlijke dag in Eijbergen!

Anoniem zei

Dat moet echt een feestje zijn geweest. Jammer dat de Achterhoek zo ver weg is voor mij. Wat een prachtige quilts laat Betty zien. En wat een productie!
Groetjes,
Anneke Schoonenberg Kegel

Annelies zei

Wat leuk en gezellig je verslag te lezen !

Truus zei

Wat een prachtige quilts/foto's laat je zien-dat is genieten!
Zelf maak ik hexjes door de malletjes op de achterkant van de stof te tekenen net als bij andere patches en zo te naaien-werkt prima.
En nu ga je weer bezig met jouw Jane Austen of een andere quilt?
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

nelly zei

Als ik ooit weer zeg dat ik toch maar niet mee ga...... wil je me dan wijzen op dit blogje? Liefs!

Quibi zei

Wat een prachtige quilts!!! Helemaal mijn smaak :)

Jane in Cumbria zei

Wat een heerlijke dag met zoveel moois!

Annie zei

Prachtig verslag over een prachtige quiltster !

Groetjes,
Annie.

AnitaS zei

Wat een mooie quilts maakt ze. Je zult wel genoten hebben.

Ineke zei

Wat een gezellig verhaal en foto's, prachtig! Eigenlijk helemaal top zo'n dag!

Liefs, Ineke

kaneeltje zei

Wow, zwijmel, zwijmel !

Martine zei

Heerlijk he. Betty's quilts kun je niet vaak genoeg zien.

Anny zei

Even meegenieten! Wat heb je prachtige foto's gemaakt zodat wij mee kunnen genieten.

KijkDaarIs zei

Wat een mooie quilts he...jammer dat ik er niet bij kon zijn...dus extra leuk al deze foto's
xxx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...