zaterdag 18 oktober 2014

Zeeuwse vissersmuts wordt...

...Drentse schaapherdersmuts...
De muts is klaar! Gisteravond kon DH de hele avond met de muts op zitten en zelfs vannacht met muts op slapen. Kon...
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik steeds ongeduldiger werd naarmate de muts zijn voltooiing naderde, ik heb in het laatste stuk af en toe achteruit moeten breien. En minderen en een patroon inbreien en praten, dat gaat niet hihihi... Maar hier ligt ie dan, met het schapenfluitje van DH...

Toen ik het fluitje voor de foto erbij pakte spitste Fiep de oren: "Joehoe... we gaan naar de schapen!!"
En ze sprong om me heen... Een beetje sneu droop ze af! Vandaag ga ik  - nou ja DH - het helemaal goedmaken met Fiep. Ik krijg geen geluid uit het fluitje, da's een kunst op zich!

Vanmorgen heb ik buiten DH met muts gekiekt, hij is er heel blij mee...

Zo ziet de bovenkant eruit, leuk hè, een muts met compartimenten...

De ingebreide motieven...

Zie je het visje?

Jet moet de muts ook even bewonderen...

En Fiep!

Sam niet, die ging meteen in de stoel liggen toen we naar binnen gingen: "Opgestaan is plaats vergaan!"

Fantastisch hè, die bloeiende fuchsia nog, half oktober!
Ik ga meer wol bestellen bij Jeanet (klik), je begrijpt dat er nu ook een trui moet komen. Welke trui het gaat worden moeten we nog even bekijken...

13 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat is die muts leuk geworden en supersnel af ook nog!

kaneeltje zei

Je had er zin in ! Misschien een trui met i.p.v. een visje een schaapje ?

Ger zei

De herdersmuts staat DH al net zo goed als de breedgerande leren hoed die mijn overbuurman altijd droeg wanneer hij in zijn vrije tijd met het herdersfluitje om zijn nek en de 3 Bordercollie's opweg ging om hondentraining en schapenhoedencursussen te geven.

Je hebt de smaak goed te pakken en een trui zal weldra op de pennen staan.
In mijn goede tijd toen mijn handen nog deden wat ik wilde heb ik eens een stoer buitenvest voor manlief gebreid, hij heeft het jaar in jaar uit met veel plezier gedragen,hij woonde er bijna in;-)

Kan altijd zo genieten van handige handen waaronder veel fraais vandaan komt op alle blogs.

Fijn en zonnig weekeind!!
Ger

Anny zei

Dat heb je supersnel gedaan. Ik lees juist in het weerbericht dat het woensdag nog maar 11 graden wordt. Precies op tijd klaar dus. En een mooie trui zou het geheel wel af maken!

marian'ne m zei

Joh wat mooi en goed (snel) gedaan. Staat prachtig ! Ja die fluitjes, mij lukt het ook niet en zeker niet de goede toon.

Truus zei

Petje af voor je Drentse muts!!!
Het staat jouw DH goed en met een trui erbij komt hij helemaal warm de winter door.
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe
ps niet teveel last van spam???

Jeanet zei

Wow! Dat heb je snel gedaan! Wat ziet het er mooi uit. Het was niet helemaal mutsen-weer vandaag, maar dat komt nog wel :-)
Hartelijke groet,
Jeanet

Annie Kingma zei

Mooie muts, en hij staat je DH maar wat mooi.
Succes met de trui
Groetnis Annie

quiltsathome zei

Wat staat die muts je man goed, heel stoer !

Annelein zei

S*T*O*E*R

Mirjam zei

Hoi Mienke, wat is die mooi geworden zeg. En hij staat ook prachtig. Daar gaat je man een heleboel plezier van krijgen komende tijd. Zelf ben ik een vest aan het breien met hetzelfde patroon er in. Ook garen van Jeanet...
Ik wens je een heerlijke zondag,
Liefs,
Mirjam

Hilde zei

De muts is prachtig, een schaapsherder staat er prima mee.

Anoniem zei

Die "mooie rooie" (trui) heb je vast al gezien. Prachtige muts, knap werk. groetjes Mia uit Ter Apel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...