maandag 18 mei 2015

'Hertjes kijken'...

Ze staan een beetje verstopt, en zijn druk aan het grazen als we op Hemelvaartsdag 's avonds nog geen kilometer achter ons huis deze reegeiten ontdekken..
Reeën zijn mijn lievelingsdieren en regelmatig ging ik als kind al 'hertjes kijken' met familie of met onze buurvrouw Oefies. Met zusje Nelly of met DH ga ik nu nog af en toe 's avonds er even op uit om naar reeën te gaan kijken...
Ik kan dan ook slecht tegen Afrika-films waar antilopes of andere 'hertjes' staan te grazen en de muziek al aankondigt dat er een moordenaar aangeslopen komt en ja hoor... even later slaat deze  genadeloos toe... 

Heel snel hebben ze ons in de gaten, maar we houden ons heel stil en de dames blijven staan... Die oren, prachtig hè?

Rechts van de dames staat deze meneer...

...die zich langzaam omdraait om ons beter in de gaten te kunnen houden...

Afleidingsmanoeuvre, even krabben... En dan gaat hij verder waar hij mee bezig was: zich tegoed doen aan heerlijk voorjaarsgras!

Intussen knabbelen de dames weer rustig verder...

In een weiland iets verderop, dat helemaal wit is van de pluizenbollen, staat nog een donkere jonge reebok...

Ook hij is alert en heeft ons snel in de gaten...

...maar ook hij eet snel verder!
Wat een prachtig gebied is het waar we wonen en wat genieten we van de natuur!
Dat genieten van de natuur is de volgende dag trouwens in één klap over, als we een heel nare ontdekking doen, maar daarover later meer...

7 opmerkingen:

kaneeltje zei

Hè, nou kom jij met dat Afrikaanse tromgerommel ! En moet ik wachten wanneer jij vertelt wat jullie ontdekten.........

ireneinhetatelier zei

Zit ik net te genieten van al die mooie beelden, eindigt het inderdaad net die nare muziek! Maar dit hebben we toch maar gezien..

KijkDaarIs zei

Ohh getsie... zit ik net te genieten van je mooie foto's.....en je verhaaltje...
laat ons niet te lang in spanning hoor !!

Truus zei

Mooi deze reetjes bij jullie!
Hier zijn ze ook geregeld te zien in het bos of naastegelen weilanden.
Vertel!!! Wat is er gebeurd!!!!
Toch geen narigheid met de honden of de nesten????
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

mmmm, zoiets noemen ze een cliffhanger. Laat maar, ik weet volgens mij al wat er gaat komen....
AH

Mirjam zei

Hoi Mienke,
Wat is dat altijd weer mooi hè, die dieren. Ik hoef er alleen maar voor naar de duinen te rijden, want daar kom je ze ook altijd tegen... prachtig.
Je hebt ze heel mooi op de foto weten te zetten... Prachtig hoor...
Ik wens je een fijne nieuwe week,
Liefs,
Mirjam

Guusje, zei

Wat een mooie dieren zijn het. Je hebt prachtige foto's gemaakt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...