zaterdag 20 juni 2015

Ooops...I did it again!

Ik was al een mooi eindje op dreef met mijn bijenquiltje... Mooie zachte honingtinten in de voor bijen heel bekende hexagonvorm...

Gewoon begonnen met de 'bloemen' aan elkaar naaien... Totdat ik deze week ontdekte dat het hartstikke scheef werd...
Krab krab achter beide oren, daar had ik wel eens iets over gehoord bij deze en gene op het weblog, maar nooit begrepen hoe dat nou precies zat. Nou ik kan je vertellen, ik weet het nu wel ;-(

Gisteravond tijdens een aflevering van 'Andere tijden' over Nederlands Indië alles met een klein schaartje losgeknipt. Ondertussen luisterend en met een half oog kijkend naar die uitzending. Heel leerzaam! Toen het afgelopen was had ik mijn lapje uitgehaald en ...

Zesendertig nieuwe bloemblaadjes getekend en uitgeknipt, goed voor zes nieuwe bloemen erbij...

En natuurlijk 'hartjes' in de vorm van een bijenstofje...

Ik ben nog steeds blij met de stofjes en het toevoegen van rode kleuraccenten, anders was het wel hopeloos saai geworden! Gisteren kwamen er weer een paar stofjes bij. Ik moest voor mijn werk in de buurt zijn, dus na afloop van het gesprek kon ik even door naar De Frottende Freule (klik).
In het bakje met gele stoffen, waren er drie die heel goed bij pasten, die mochten mee naar huis met nog een klein rolletje...

Dit weekeinde ga ik een begin maken met het herstellen van mijn bijenquiltje, en dan nu op de goede manier... Aldoende leert men, bezint eer gij begint, enz. enz.
Jane laat ik even een weekje liggen, dan vind ik de wybertjes vast weer leuk: nu even niet ;-)
En dan nog een laatste nieuwtje: er zijn hier vanmorgen al drie koninginnen geboren en het kunnen er nog veel meer worden. Of we in een paleis wonen? Nee, het zijn bijenkoninginnen!

10 opmerkingen:

Truus zei

Ben ook met hexjesbloemen bezig maar nog niet aan elkaar genaaid.
Wat gaat er dan mis bij het aan elkaar naaien? Dat scheelt mij weer uithaalwerk.
Succes met je bijenquilt-het zijn mooie stofjes.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Annelies zei

Erg mooi en ik hou van je kleuren. Het is juist leuk dat je in iets wat geel oogt nog allerlei andere tinten ontdekt.

Balsemien zei

Het is belangrijk om niet lukraak de bloemen aan elkaar te gaan naaien, maar ze recht op elkaar te plaatsen. Ik zal mijn blog nog even aanvullen!

Unknown zei

Doen jullie aan koninginneteelt ?
De hexjes recht van draad aan elkaar naaien denk ik
groet Lia.

Bezig Plus zei

Hoera en zijn Koninginnen geboren.........
Als jij je mooie raatjes op de juiste plaats weet te krijgen komt het misschien nog goed met de Bijenstand.......
Zo'n leuk idee een Bijenquilt....
Steekjesgroetjes Anje.

Wilma Kuin zei

Leuk idee....
Vandaag een mini korfje meegenomen uit mijn ouderlijk huis... zo blij mee... gemaakt door paps...

Mirjam zei

Ik vraag me dan ook af wat er misging met het aan elkaar naaien van de hexagonnen. Hier staan ook hexagonnen op de planning, kan nog even duren, maar dan ben ik wel goed voorbereid tenminste....
Prachtige stofjes heb je gevonden...
Fijne zondag,
Liefs,
Mirjam

Willy zei

Wat een pech Mienke, gelukkig dat je het ontdekte. Prachtige stofjes voor je bijenquiltje. Fijne zondag,

Anny zei

Uithalen doet altijd een beetje pijn. Maar doorgaan met iets dat niet echt naar je zin is kan ook niet. We kennen het allemaal wel. Sterkte met het opnieuw maken.

staart zei

Dat komt goed!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...