maandag 11 mei 2009

Zweden: Room with a view...

Op aanraden van de hoteluitbaatster vervolgde ik 2 mei mijn reis door het eerste stuk langs het meer te rijden... Het was weer een stralende dag!
Ik reed langzaam de lente uit: hoe noordelijker ik kwam hoe minder blaadjes aan de bomen: de natuur was hier nog niet zo ver...
Ten noorden van het meer veranderde het landschap: steeds meer dennenbossen, dennenbossen en dennenbossen. Overal om me heen water: grote en kleine meertjes. Zo af en toe kwam ik een auto tegen, het was onvoorstelbaar rustig op de weg...

Tegen 15 uur kwam ik aan in Almo... Het weerzien met Josien was warm en de kennismaking met Franklin heel hartelijk! Onderweg had ik gebak gekocht ter gelegenheid van mijn verjaardag en zo zaten we de rest van de middag buiten te kletsen, thee te drinken en kon ik heerlijk bijkomen van de reis.

In deze kamer heb ik geslapen: heerlijk licht met opnieuw een fantastisch uitzicht!

En dit was het uitzicht... Op de voorgrond het traditionele hekwerk om dieren buiten de tuin te houden. Er zaten heel veel weidevogels, en ook kraanvogels! Hoe langer we luisterden hoe meer vogels we hoorden. We kenden de namen van alle vogels niet, maar dat deed niets af aan het genieten van hun gezang en af en toe geschreeuw! Daarachter ligt het bos met daarin ook wilde dieren...

Dit lieve boeketje, dat op mijn kamer stond, heette me welkom... Het maakte me blij! Het zijn anemoontjes die uitbundig bloeiden overdag en 's avonds hun blaadjes sloten. Overal in de omgeving zag je ze...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...