dinsdag 12 mei 2009

Zweden: Siljansnäs...

Na een uitgebreid en Zweeds ontbijt met eitje en eindeloze verhalen vertrokken Josien en ik op 3 mei voor een fikse wandeling. Doel van onze tocht was Siljansnäs.
Het bleek een prachtig plaatsje te zijn met een opvallend wit kerkje. Vanwaar we later ook in het gebied keken, elke keer was het kerkje een mooie markering.

Onderweg genoten we op deze steiger van de wolken, het rimpelloze meer en de zwanen die voorbij dreven.
Aan de genummerde paaltjes konden bootjes aangelegd worden...

Wat een rust!

Na een stevige klimpartij belandden we op het 'terras van Anna'. Zij althans was de eerste vrouw die in het kleine huisje naast het restaurant van nu, lang geleden een kleine uitspanning begon. Zij klom iedere dag met haar voorraad eten en drinken naar boven...
Het uitzicht was prachtig, met zelfs nog een klein beetje sneeuw op de helling... Als je op de foto kijkt: Almo ligt aan de rechterkant aan de andere kant van het water. We liepen om het water heen naar Siljansnäs. De voldoening over de afgelegde afstand was groot.

Zo groot, dat we een lekker stukje gebak namen, dit keer heerlijke worteltaart met een frisse topping! Was ik het die 's morgens tijdens het heerlijke ontbijt nog geroepen had dat ik niet zoveel ging snoepen deze vakantie?
Ahum...!

Nog één keer Siljansnäs: rechts op de heuvel zaten we te genieten van ons worteltaartje!
Af en toe voelde ik me een schilder met die prachtige plaatjes en kleuren voor me! Vooral de kleuren...


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...