zondag 10 mei 2009

Zweden: Lilla Hotellet...

Op vrijdagochtend 1 mei nam ik al vroeg afscheid van DH en DS om daarna naar Zweden te vertrekken. De eerste kilometers waren onwennig en vreemd, ik wist ineens niet meer waarom ik nu per se naar Zweden wilde, en waarom alleen...
Gaandeweg begon ik het weer leuk te vinden en begon ik van de reis en de omgeving te genieten. Ik reed door Noord-Duitsland in een golvende gele zee van koolzaad tegen de strakblauwe lucht. Die heerlijke, bijna bedwelmende bloemengeur die af en toe in de auto hing: heerlijk!
Onderweg mijn favoriete muziek in de cd-speler, af en toe lekker mee-zingend: The Little River Band, Van Morrison, James Taylor. En zo gleden de kilometers voorbij...
Rond 20 uur kwam ik aan in Gränna, een plaatsje aan het Vätternmeer, een van de twee grootste in Zweden. Na enig zoeken vond ik daar een lief uitziend hotel: Lilla Hotellet. Ik werd gastvrij ontvangen en door een vriendelijke dame naar mijn kamer gebracht...

Alles in de kamer was lila/paars...
"Geen wonder" dacht ik," want het hotel heet natuurlijk niet voor niets Lilla Hotellet..." Ik heb wat af gegrinnikt bij al die paarse spullen, schilderijen en kleedjes!
En toen ontdekte ik dat 'lilla' klein betekent en niets te maken heeft met lila of paars, grappig hè...
Het uitzicht over het meer was adembenemend mooi...
Avondlicht...

Ochtendgloren...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...