vrijdag 28 augustus 2009

Verknipt...

Ik waarschuw je maar vast: dit wordt een knettergek logje! Enne... er mankeert niets aan je ogen, dit zijn paarse sperzieboontjes die in onze moestuin groeien. En om het verhaal nog gekker te maken: als je ze gaat koken worden ze groen! Echt waar...
Vandaag was ik een beetje in de bonen zogezegd...
Vanmorgen vertrok ik - nadat ik DS bij zijn school had afgezet - naar Frederiksoord (klik) waar dit weekeinde een quiltevenement plaatsvindt. Ik kwam lekker op tijd aan, zodat ik heerlijk kon neuzen naar een randstof voor de GAQ. En zo stapte ik bij Jookies (klik) binnen, die een gezellige stand had ingericht met allerlei moois!

Uiteindelijk kocht ik - na twee keer in de stand te zijn geweest - deze mooie stoffen bij haar, bedoeld als randstof voor de GAQ... Ik babbelde nog even met Joke over de GAQ, een prachtproject! En dat we nog zoveel te doen hadden en voorlopig zeker geen aankopen meer gingen doen, althans geen grote nieuwe dingen....

...en toen zag ik deze rolletjes van 'Verknipt', twee quiltvriendinnen van Joke. Het zijn overhemden in kleine stukjes geknipt en tot bundels gemaakt... En op slag was ik zo verliefd, 'love at first sight' !

En erbij heb ik 25 labeltjes uit de overhemden gekocht. Ik heb al verschillende keren leuke quilts daarvan gezien. De vriendinnen die 'Verknipt' vormen heten Marianne en Marianne. Ik heb (nog) geen webadres kunnen vinden! Toen ik daarna nog een keer de stand van Joke binnenkwam zei haar man: "Da's drie keer!" Ik geloof niet dat ze het erg vonden dat ik langskwam, hahaha;-))
Bij Bep snuffelde ik in de patronen van Stacy Nash en kon twee patroontjes niet weerstaan. Die laat ik een volgende keer zien, samen met...(wordt vervolgd)
Hoogste tijd om weer naar huis te gaan, onderweg pikte ik DS weer bij zijn school op. Thuisgekomen alles uitgestald en natuurlijk gekeken naar de randstof en eh... nee, het was het niet, zal ik maar zeggen. Nog es alles bij elkaar gelegd...
Ineens wist ik het: ik ga de rand maken van de stofjes waar ik de sterren en andere motiefjes ook van maak. Per rand één kleur, elke kleur heb ik in 9 varianten. En zo worden het blauwe, rode, en bruine randen. De laatste rand maak ik van alle stofjes door elkaar. En nu 'klopt' de quilt in mijn hoofd helemaal en kan ik verder. Snappen jullie het nog?
Hoezo verknipt?
De stoffen van Joke hebben alweer een nieuwe bestemming, ook dit wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...