woensdag 2 september 2009

Herfst in de kas...

DH heeft in het kader van 'Blijf uit de kas' een waar kunstwerk gemaakt ...
Om de wespen op afstand te houden heeft hij in de kas mooie druiventrossen ingepakt in heel fijn gaasdoek. Zo kunnen de druiven rijpen en de wespen kunnen er niet van snoepen...
Voor hen blijft er nog genoeg over... Binnen is het een waar feest en er wordt vrolijk op los gezoemd!


En zo kunnen er een paar dagen later een paar mooie trossen geoogst worden. De druifjes zijn klein, maar fijn en heerlijk zoet.

Herfsttij
Het groen der bladeren is vergaan;
de uittocht van de zwaluwen vangt aan.
De trotse zwaan ziet de opvlucht van zijn jongen,
om dan hen aan de ruimte af te staan.

Ida Gerhardt (klik)

Druiven zijn voor mij verbonden met de herfst en als ik door de tuin loop merk ik dat de herfst begint...
In huis merk ik het trouwens ook, eergisteren zag ik een knoert van een 'Japie', de huistaal hier voor een grote spin. Ik kreeg spontaan kippenvel en de ochtendgym had ik er in één minuut doorgejast! DH ging op jacht, maar Japie liet zich niet vangen en houdt zich nu schuil in de kelder, brrr...
Ik hoop dat we een mooie herfsttijd tegemoet gaan!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...