vrijdag 4 september 2009

Huis-, tuin- en keukenzaken...

Iedere ochtend worden we gewekt met de geur van vers brood. DH bakt altijd brood en we zijn onderhand bijna aan onze derde broodbakmachine toe...
Hoe blij was ik met dit hartenbroodje 's ochtends vroeg! Zomaar een hartje, dan kan je dag niet meer stuk...
Maar... DH had vergeten zout toe te voegen, dus de eerste hap was redelijk ontnuchterend, hahaha...

Toen ik in de keuken aan het opruimen was, keek ik uit het raam en zag dit...
Leuk hè, het is duidelijk wie (nog) de baas is van de twee!
"De baas is aan het hout kloven en stapelen en zo kunnen we hem in de gaten houden. En als hij weggaat, zitten wij alvast in de auto..."

Langs het pad naar het weiland staat de cosmea uitbundig te bloeien. Elk jaar ben ik weer verbaasd over de intensiteit van de kleur. Waar haalt de natuur deze vandaan, zo krachtig en helder?

Om het hoekje bij de kas sta ik te bloeien. De groene 'knopjes' zijn de uitgebloeide zaaddoosjes. Als deze goed gerijpt zijn en je tikt er even tegenaan dan springt ie open, vandaar de naam: springbalsemien! Ria, over ongeveer een week komen de zaadjes naar je toe!
Zo, en nu aan de slag met mijn meest favoriete bezigheid: strijken en wasvouwen. Het wasgoed ligt flink opgestapeld en we kunnen bijna niet meer naar buiten kijken...
Hoogste tijd!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...