vrijdag 11 september 2009

Intercontinentaal logje...

Deze prachtige Afrikaanse kaarten kreeg ik enige tijd geleden toegestuurd door Ellen. Wat zijn ze leuk, vrolijk en origineel hè?
De beweging in de jurken van de vrouwen links blijft me opvallen. Bij de dames rechts vind ik de mutsen in combinatie met de lange nekken met kraaltjes prachtig!
En zo heb ik een vrolijk hoekje in de kamer...

Van Afrika gaan we naar Azië: de bloem van de oost-indische kers ligt voor de kaarten. Deze vrolijke oranje bloeier kruipt in de nazomer door de tuin. De bloemen zijn heerlijk in de sla, ze hebben een pittige, radijsachtige smaak.

De bloemen zijn niet het enige eetbare van de plant. De zaaddoosjes zijn ingelegd in azijn en kruiden een prima alternatief voor kappertjes...

We zijn nog niet klaar met onze reis! Deze lapjes kocht ik tijdens een skivakantie in Oostenrijk! Misschien een leuk idee om een eenvoudig quiltje van te maken en dan het meanderen te oefenen...
Dat is een van de dingen die ik graag zou leren...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...