zaterdag 27 februari 2010

Handwerkbeurs en platte beurs...

Eindelijk was het gisterochtend zo ver: de handwerkbeurs in Zwolle lonkte...
Met het gevoel alsof ik op schoolreisje ging ben ik Nelly gaan halen en bij het station in Zwolle hebben we M. opgepikt. Twee jaar geleden hebben we elkaar ontmoet op de beurs en sindsdien is er een leuke vriendschap ontstaan! Natuurlijk gaan we dit jaar dan ook weer samen naar de beurs!
Als eerste wil ik jullie dit prachtige kantgaren laten zien. Het is van Malabrigo (klik) en het is 100% merinowol. Heerlijk zacht en prachtig om een sjaal of zo van te breien...
De verschillende kleuren die in de wol zitten, het lijkt wel parelmoer! De wol kocht ik bij de Wolhemel.

Drie weken geleden was ik bij Klazien (klik) in Wapenveld. Ze had prachtige wol, maar niet genoeg meer. Gisteren kon ik mijn pakketje ophalen. Ik ga er een vestje van breien...

Bij Viktor & Rolf, maar dan uitBelgië, kocht ik voor bijna strafbare prijzen - zoals ze het zelf aankondigden - twee klossen met dun garen in overlopende naturel tinten. De heren zijn rap van tong en het is een feest om bij hun waren even te kijken. De prachtigste garens verkopen ze en die verpakken ze vervolgens in zakken met de opdruk van Chiquita bananen. Echt humor vind ik dat!

We blijven nog even in de 'brei'. Na de Wolhemel wil je naar het Wolhalla (klik) en daar werd deze 'toverbal' in de kleur chococrème gescoord. Je moet toch ergens je chocoladebehoefte stillen als dat niet via de mond kan!
Het is prachtige wol voor een paar huissokken, niet voor in de wandelschoenen want dan zijn ze zo versleten... Ik kocht ook een blauwe toverbal.


Petra Prins (klik) schreef een paar weken geleden op haar web-log dat het een feest was lapjes te snijden van de nieuwe stoffen die ze uit Parijs meegebracht had. Ik kan je vertellen dat het ook een feest is om deze lapjes te kunnen kopen! Mooie grijstinten gecombineerd met rood en crème...

De verzameling 'rooien' werd ook bij haar aangevuld met deze prachtige lapjes...

Bij Annemiek (klik)  stonden de dames zich letterlijk rijen dik voor de kraam te verdringen... Dit prachtige boek vol leuke ideetjes voor in huis kon ik gelukkig toch kopen!

Al last van zere voeten van het slenteren en staan? Ik al wel een beetje, maar er is maar één keer per jaar handwerkbeurs in Zwolle dus we sjokken nog even verder...
De 'blauwen' bij Petra kon ik niet laten liggen. Het lapje helemaal links stal meteen mijn hart...
Bij de Crown Stitches (klik) kon ik nog garen bijkopen voor de Beatrix Potter sampler.
En natuurlijk moesten we even in de bakken kijken bij Grootmoeders Knoopendoos (klik). Deze mooie blankhouten knoopjes vond ik daar voor het vestje dat Klazien ontworpen heeft.

Last but not least brachten we een bezoekje aan de stand van Bep (klik), waar het altijd gezellig is! Bij haar heb ik een prachtig boekje met patroontjes van Stacy Nash (klik) aangeschaft.
Het is leuk om op de beurs bekenden te ontmoeten. Buiten in de rij heb ik met Supergoof (klik) staan kletsen. Ik herkende haar eerst niet, echt waar! Zo schuifelden we langzaam maar zeker de IJsselhallen binnen, want er was wel een lange rij mensen in de linkerbaan. (Wat is dat toch met die linkerbaan?) Ook bij de stands was het leuk om mensen te begroeten en even een praatje te maken.
We namen afscheid van M. en Nelly en ik hebben samen gegeten en elkaars aankopen bewonderd en geaaid. Daarna hebben we alle strengen wol met behulp van een supergave wolwinder op bollen gedraaid. Wat een uitvinding!
Zo, vandaag ga ik eens aan het huishouden, echt waar... Tussendoor even bladeren, aaien en snuffelen, dat natuurlijk wel!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...