zondag 28 februari 2010

Klosjes, klosje en een mislukt klusje...

Deze week zette ik vier klosjes aan elkaar... Da's niet veel, maar vanwege mijn schouder heb ik deze week niet zoveel kunnen doen. Ik ga nog steeds twee keer in de week naar de fysiotherapeut en soms heb ik de dag erna veel last.
Hoopte ik dat met het smelten van de sneeuw, mijn 'frozen shoulder' ook ontdooid zou zijn, nou vergeet het maar :-((
Op de klosjeslap ligt nog een klosje...

Dit klosje is het klosje waar ik vroeger op leerde 'klosjebreien'. Mijn moeder maakte het zelf met kleine spijkertjes en een klosje. In vergelijking met de klosjes van tegenwoordig met boogjes in plaats van spijkertjes een klosje met een hogere moeilijkheidsgraad!
Ik lees trouwens bij Wikipedia dat punniken een hobbyistische handwerktechniek is... Ja, ja!
En waar vond ik dat klosje?


In dit mandje met duizend dierbare dingetjes bewaarde ik mijn klosje... Wat er in het mandje zit? De gekste dingen: een glazen flesje met kogeltjes uit inktpatronen, een doosje met bedeltjes van vroeger, een zwijgen-aapje, een gele miniatuur 2 CV4 die ik van DH kreeg met Sinterklaas met een prachtig gedicht erbij vanwege een bekeuring met mijn echte 2CV4, miniatuurparfumflesjes van Dior van een poepsjiek etentje heeeeel lang geleden, een fop-pakje kauwgum, stempeltjes, kalkknikkers in een doosje, wilhelminadubbeltjes in een metalen doosje, een fopneus, allerlei diertjes van allerlei verschillende materialen, dobbelstenen van een zelfgemaakt afstudeerspel van de opleiding, een halsband van onze vorige lieve hond Bijke ...
Ik dacht alles maar eens goed uit te zoeken en op te ruimen en de ergste troep weg te gooien... Mandje op de kop: veel, heel veel "ooooh's" en "aaah's"...
Eind van het liedje is - je raadt het al - dat alles weer in het mandje zit en het mandje weer boven in de kast met duizend dierbare dingen staat. Praktisch gezien dus niets opgeschoten, maar wel een leuk uurtje gehad!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...