dinsdag 16 maart 2010

Vestje...

Dit is mijn vestje in wording... Ik heb van het rugpand nu zo'n 25 centimeter gebreid. Toen ik de steken net opgezet en de eerste pen gebreid had dacht ik dat ik met een vest voor een olifant bezig was!
Het is nog steeds geen vestje voor een muis, maar de verhoudingen kloppen nu beter nu ik alles nagerekend en gemeten heb. Na drie keer opzetten gaat het nu goed...
Als je goed kijkt zie je een klein kabeltje van twee steekjes. Het geeft net even wat extra!
Vlekje is intussen een klein beetje aan het wennen als flessenlammetje. H. een meisje uit de buurt komt ons nu helpen. Soms zijn we overdag niet thuis, terwijl het lammetje wel een fles moet hebben. Zij zorgt dan voor Vlekje en ze geniet... En wij genieten van haar!

Gistermorgen zijn er twee dode lammetjes geboren. De moeder is ervaren en heeft vorig jaar een tweeling grootgebracht. We weten niet of de lammetjes doodgeboren zijn, het vlies was er helemaal af... Het lijkt of de moeder met de lammetjes gesleept heeft, of ze tot leven heeft willen wekken? We weten het niet... We hebben geprobeerd Vlekje bij haar te laten drinken en haar als adoptiemoeder te laten fungeren, maar dat is mislukt. Moeder schaap staat nu een beetje wezenloos in de wei... Sneu!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...