donderdag 15 april 2010

Buiten...

Daar is de balsemien weer! Na een winter van afwezigheid laat ze haar hoofdjes weer zien...
Balsemien is zelf na een lange dag met vergaderingen en vier uur in de auto zitten weer lekker thuis! En wat doe je dan? Even door de tuin kuieren en ademhalen, eh... die aswolk is er nog niet en kon geen kwaad zeiden ze toch? Dan adem ik nog even een paar keer diep in en uit!

In de boom direct achter het huis zit vader of moeder Duif stevig op het nest...

Onder de boom lag dit eitje, met sporen erin van de bewoner of bewoonster... De duiven hebben dus alweer jongen, in elk geval één jong. In oktober hadden ze nog jongen in het nest en nu half april alweer!
Superlente dus!

In de broeibak staat de spinazie er prachtig bij... Binnenkort - dit weekeinde - eten we dus heerlijke verse spinazie. Ertussenin zie je blaadjes van vogelmuur.

De worteltjes komen op in het midden van de bak...

...en iets verderop staan andijvie, sla, rucola en spinazie in de volle grond. Over een poosje kunnen we hier weer lekker van eten!

Wat ik ga doen vanavond? Foto's maken van de zonsondergang, want die belooft volgens deskundigen bijzonder mooi te worden vanwege de aswolk in de hogere luchtlagen. Daarna ga ik lekker lezen en kijken in deze twee boeken!

Kijk maar vast even mee! Ik ga lezen over invloedrijke dames die in de geschiedenis van de emancipatie van vrouwen een belangrijke rol hebben gespeeld. De hele quilt, opgebouwd uit 12 blokken vind ik niet supermooi, maar de verhaaltjes en sommige patronen juist wel...
En natuurlijk lekker genieten van de plaatjes...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...