woensdag 8 september 2010

Hexatensia's...

Er kwamen afgelopen week weer drie hexagonnetjes bij, zo gaan we rustig verder...

In de tuin staan de hortensia's te verkleuren van zomertooi naar herfstkleed. Langs de oprit staat deze soort. Ik las dat de buitenste grote bloemblaadjes de functie van het aantrekken van insecten hebben, het zijn geen echte bloemen. De binnenste kleinere bloemetjes zijn de echte bloemetjes met stampertjes, meeldraadjes en alles wat voor het voortbestaan nodig is, mooi bedacht hè?

Ik ga wat van de bloemblaadjes drogen in mijn Dikke van Dale...

Deze hortensia is een stekje afkomstig van de hortensia uit de tuin van mijn grootvader. Ik ben erg aan deze plant gehecht. Dat blauw is onbeschrijflijk mooi en zacht!

Tussen de verkleurende bloemen staat een helderblauwe frisse jonge blom...

En de pluimhortensia die van helderwit via oud-rose naar bruin gaat kleuren.

Meer weten over deze prachtige plant?
Dit boek staat boordevol informatie, mooie foto's en leuke weetjes...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...