woensdag 9 februari 2011

Over servetten en servetringen...

Gisteren las ik een heel leuk logje bij haar (klik) en nu aap ik haar vandaag een klein beetje na met ook een logje over servetjes...
In de kast in mijn keuken staat een bonbonschaaltje met daarin drie servetringen.

Ik heb ze uit het bonbonschaaltje gehaald en even gepoetst ;-) , zodat je ze beter kunt zien. Deze servetringen gebruikten we vroeger thuis. Ik herinner me oranje met wit geblokte servetjes en rood met groene... Helemaal links zie je de servetring van mijn moeder, in het midden die van mijn vader en rechts die van mij met mijn voorletter M erin gegraveerd...

Hier zie je dat de servetringen niet meer mooi rond zijn. Hoe dat komt?
Er waren eens drie zusjes en die hadden alle servetten op een rijtje gelegd en toen gingen ze doen of het een evenwichtsbalk was en daarna de sprongen oefenen van 'elastiektwist'.
Zo is het gekomen en zo is het gegaan...

Net als Willy kan ik de verleiding van mooie servetjes maar moeilijk weerstaan. Deze miniservetjes kocht ik een maand geleden bij het grote Zweedse warenhuis met de huiskleuren geel en blauw...
Mooi hè die 'ingeweven' rand!

En van dichtbij het bloemmotief...

Sommige servetten zijn extra mooi door een verschillende voor- en achterkant, zoals deze...

...en dit is de achterkant!


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...