zaterdag 25 juni 2011

Topsecret...

Alleen als je met je hand op je hart belooft dat je niet verder zult vertellen wat je hier ziet mag je verder lezen...
Beloofd?

Maak je sigaretje maar uit...

...en lever meteen je aansteker ook even bij me in...
Helemaal klaar?
Dan gaan we!

Huh...? Vreemd huis staat hier...
Wel lekker geïsoleerd met zo'n bomendak!

Hè? Garageboxen?

En een schuurtje met palen met bliksemafleiders erop, waar zijn we en waarom zijn we hier?

Ondanks alle verbodsborden tuffen we vrolijk op het terrein rond in onze auto met dieselmotor...
Hé, wat loopt daar in de verte?

Daar loopt een tiental rammetjes! En waar lopen ze dan? Op een voormalig munitiedepot van Defensie! Sinds vorige week heeft DH dit terrein (klik) in begrazingsbeheer van Natuurmonumenten (klik).
Het is in schril contrast met het prachtige natuurgebied De Klencke waar ook schapen van onze kudde lopen... Ieder moment verwacht je dat er een tank de hoek om komt rijden die jou tot stoppen dwingt of erger...
De rammen hebben in elk geval voldoende te eten op de 14 hectare die het terrein groot is!

Vlakbij de uitgang is een grote mierenhoop. Wellicht maak ik nog eens foto's als ik een andere lens bij me heb en dichte schoenen aan, zodat ik iets dichterbij kan kijken! De mieren zijn over het algemeen goed gewapend en hebben maar één motto: 'Aanval is de beste verdediging!' En daar had ik nu net geen zin in...
En zo verlaten wij toch wel onder de indruk dit terrein...


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...