donderdag 22 maart 2012

Van drie Hennie's...

Tijdens de zolderopruiming, die weer hervat is, kom je van alles tegen... Hier zijn de drie Hennie's! Het zijn de knuffelpoppen van DS, toen hij klein was. Hennie was destijds een buurvrouw die met deze pop op kraambezoek kwam. Van 'die pop van Hennie' werd het al snel 'Hennie', en dat is jarenlang zo gebleven. De buren kregen in dezelfde tijd ook een baby en zij kregen van Hennie een variant op deze pop met veel oranje en paars. Deze knuffel kreeg de naam 'Berend' naar de man van Hennie...
Waarom nou drie Hennie's? In de eerste jaren waren we veel met DS op stap naar het ziekenhuis en Hennie was zijn grote steun en toeverlaat. Zonder Hennie was DS een stuk ongelukkiger en onrustiger. Ik werd getipt een reserve Hennie aan te schaffen voor het geval ze zoek zou raken en dat hebben we gedaan. Een lieve Oma kwam met Hennie nummer drie! We zijn wel spullen in het ziekenhuis kwijtgeraakt, maar van Hennie zijn ze gelukkig afgebleven. Zie je wel dat de rechter Hennie het intensiefst geknuffeld is?

Regelmatig was Hennie helemaal volgekwijld of leek Hennie zelf wel behandeld in het ziekenhuis. Dan kon de vieze Hennie thuis lekker in bad en gaven we een andere Hennie aan DS. Deze foto is van 1995! Ik ga nu één Hennie bewaren, DS mag kiezen welke...

Dit broekje heeft DS veel gedragen... Ik zie zo dat kleine lijfje weer rondhobbelen!

Zoals hier in het UMCG. Hij is weer aan de beterende hand en dus gingen we bij de grote fontein kijken, heerlijk vond ie dat...

Dit broekje kwam ik ook weer tegen...

Op het grote vijfjaarlijkse schoolfeest in 1996 heeft hij het aan...

Dit is een lief truitje dat mijn moeder voor DS breide. Poes Dikkie Dik staat op de voorkant...

...en op de achterkant. DS was dol op Dikkie Dik en dus ook op dit truitje en hij heeft het heel veel gedragen! Dit truitje mag absoluut blijven...

DS had niet veel haartjes en het was erg dun. Hier knipt vriendin Anneke voor het eerst zijn haar, hij is dan al ruim twee jaar. En wat heeft DS aan?
Het opruimen loopt weer vertraging op... Het is eigenlijk ook veel te mooi weer voor zoiets banaals als opruimen, ander keertje maar weer verder!

18 opmerkingen:

josé zei

Ik ben ook zo doe uren met opruimen van kasten. En kom dit soort dingen tegen. In de bewaardoos.

Ik kan moeilijk afstand doen van dit soort dingen.

Word ik sentimenteel van, Zou willen dat ze nog even klein waren.

Voel met je mee.

Liefs José

Anoniem zei

Een mens kan erg verzeild raken in deze zaken, de draad kwijtraken a.h.w.
Hihi, de drie Hennie's, wat een geluk dat zij er waren.

Supergoof zei

Zou ze toch bewaren,.... ooit worden de 2 kinderen van DS verliefd op zijn Hennie en wat dan?
;o)

Voor de verhuizing moest ik ook enorm opruimen, kwam zoveel tegen van vroeger, was soms zelfs te heftig,...
;o)

Anoniem zei

Oh, wat heerlijk om deze verhalen te beleven aan de hand van die dierbare spulletjes...! Die doe je toch niet weg?? Ik zou het niet kunnen hoor, maar ja... drie Hennies is misschien toch wat veel om te bewaren, hi hi!

sylvia zei

wat een heerlijk verhaal! Leuk dat tuinbroekje, mijn DD maakt ze voor haar zoon/onze kleinzoon: ze blijven leuk!!
en die Hennie's: goed bewaren!!!

heerlijk toch om zo te mijmeren bij de dingen die je tegenkomt met opruimen, dat het wat langer duurt maakt niet uit, toch, herinneringen ophalen doet goed!!!

AnitaS zei

Het leuke van opruimen is dat alles weer door je handen gaat en alle lieve herinneringen weer boven komen.

quiltsathome zei

Hoi,

Ja, wat een leuk verhaal. Ze worden zo snel groot, he ?
Heb voor mijn kinderen elk een doos (iets groter dan A4) gemaakt met de schattigste babykleertjes en hun favoriete speelgoed.
Als ik er nu in kijk snap ik niet dat ze ooit die hele kleine pakjes gedragen hebben !

Groetjes, Patricia

Ineke zei

Oh wat leuk allemaal herinneringen ophalen, zo'n doos met spulletjes heb ik ook op zolder, die mag beslist niet weg! Ik vind de 3 Hennie's schitterend! Groetjes

lheurebleue zei

wat een leuke walk down memory lane ...

GRANNY'S HOUSE zei

Dat zijn gewoon schatten.
Ons spookje heeft 3 pipies en die gaan ook overal mee naar toe.

Groetjes
Ines

Noor zei

o wat een doos vol herinneringen ben je tegengekomen.
fijne dag1 NOor

Unknown zei

hihi ja opruimen het geeft weer een hoop werk hihih zo heb ik ook mijn kamer en kast opgeruimd (Zie mijn blog) Ankashobbykast en daar kom ik ook van alles tegen van vroeger. En dan denk je wel eens van hup de doos dicht laten en weg doen maar toch .....eerst even stiekum een deksel optillen en walla je bent "verloren" ......

groeten en een fijne dag Anneke

Willy zei

Mienke, ik zou de Hennie's ook bewaren, drie kleinkinderen met allemaal een popje ;)!
Leuk verhaal en foto's

Anny zei

Wat gaat de tijd hard he! Dat dikkie dik truitjes breide ik in kanlroze en oranje voor het dochtertje van een vriendin... He, ik wordt er helemaal sentimenteel van! Mooi weekend.

Guusje, zei

Wat is dat allemaal leuk om te zien en wat geweldig dat je dit allemaal bewaard hebt.

willeke zei

Oh wat een heerlijke herinneringen!!!
leuk ook met de originele fotootjes erbij!

Hopelijk gaat het met zoonlief nu wel goed?

groetjes,

Wieke van Keulen zei

Wat een heerlijke blog lees ik vanmorgen. Geen idee hoe ik door jouw naam in te typen op deze datum terecht kom, maar het heeft zo moeten zijn, ik heb genoten. Dank daarvoor.

Unknown zei

Mooie en gezellige site heb je!!!!

Vraagje; heb je toevallig nog de Dikkie Dik patronen?
groetjes Wilma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...