woensdag 11 april 2012

Zeeuwse knop in Drenthe...

Sinds twee weken hangt er een Zeeuwse knop in mijn keuken. 's Zomers bloeit er al het Zeeuwse knoopje (klik) in de tuin en nu dus de Zeeuwse knop in ons Drentse huis! Zij (klik) bracht de bakvorm mee in ruil voor tijdschriften die mee terug gingen naar Zeeland. Ik ben blij met mijn mooie vorm Zeeuwse aanwinst ;-))

Bij de vorm (klik) zit een klein uitvouwboekje met informatie over de Zeeuwse knop of knoop in de klederdracht. Want die eeuwenoude traditionele knop, met verschillende verschijningsvormen in verschillende delen van Zeeland, dat was de inspiratiebron voor deze bakvorm, die ongeveer twee jaar geleden op de markt kwam.

...en een lekker recept!

Aan de zijkant van de kast staat ook niet verkeerd. 'k Zal zo es kijken of er nog wat andere vormen naast/onder/boven kunnen...

Twee recepten heb ik alvast geselecteerd om met de vorm te gaan maken: een kruidige cake met Guinness (klik) uit 'Van de bakker' en een Kugelhopf uit 'De Banketbakker' (Holtkamp).
Wat we die zaterdag gedaan hebben lees je vast bij Lupineke op haar blog...

20 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een supervorm en wat leuk om zoiets te ruilen.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een leuke vorm en dan moet je natuurlijk bakken ;-))

Groetjes
Ines

josé zei

Ook al zo leuk met haar op stap geweest. Geweldig !!

Liefs José

Anoniem zei

Oh, wat staat-ie mooi!! En ik ben superblij met de bladen, zit er elke avond van te genieten! En zo leuk om te zien dat de Zeeuwse Knop zo'n mooi plekje bij jou in Drenthe heeft gevonden!! Jaa, ik ga zeker nog vertellen wat voor geweldige dag ik bij jullie heb gehad...! Maar van de zes dagen weg, ben ik voorlopig nog maar aangeland bij dag 2, dus het duurt nog even, ha ha!! Succes met bakken, en nogmaals dank voor jullie lieve gastvrijheid!! Liefs Lupineke

Willy zei

Ook als bakvorm is de Zeeuwse knop prachtig. Zal extra lekker smaken wat je er in bakt. Het past daar precies aan je rekje, mooi!
Lieve groet,

quilting Jeannet zei

Hahaha, wat leuk Mienke! ik heb hem ook al een poosje, en hij hangt.....aan de zijkant van de kast........Het bakresultaat is helemaal subliem.

Jeanet zei

Staat prachtig, zo'n Zeeuwse knop in het Drentse! Een lekker brood in bakken lukt ook prima :-)

Monica zei

Dit is een leuke vorm.... dat vraagt om bakken, heerlijke recepten lijkt mij, en smullen maar

Joyce zei

Mmmmm........ wat zullen daar lekkere Zeeuwse cakes uitkomen!! Kom binnenkort eens bij je proeven of ik de knoopcake of de knopcake het lekkerst vind!
;o))

marcella zei

wat een super cadeau! zelfs zonder heerlijke baksels is het een geweldige aanwinst voor je keuken. Veel plezier er mee!

Lida zei

Hier hangt hij ook, kocht hem bij een bezoek aan haar! Wil er nog steeds iets in gaan bakken!
Was vast heel gezellig en hij staat geweldig in jouw keuken! Groetjes en fijne dag
Lida

AnitaS zei

Dat is een mooie bakvorm. Ben benieuwd naar je taart.

Ineke zei

Wow, wat een leuke vorm, ja nu kan je leuke en lekker cake's bakken.
Fijne dag!

lheurebleue zei

wat een lief en heerlijk cadeau! een baksel uit deze vorm wordt zeker iets bijzonders!

sylvia zei

wat bijzonder, deze bakvorm!!!
zo'n ruil maakt ons landje klein, he?!
jammer dat je de knopen niet zoveel meer ziet: ik heb er een broche van en jarenlang gedragen: helaas, niet meer van deze tijd!!! Maar komt misschien wel weer..

Anny zei

Wat een bijzondere bakvorm. Heel leuk. Sweet memories. Ooit werkte ik in Zeeland.

Guusje, zei

Hij is geweldig mooi, daar zullen heerlijke cakes uitkomen.

Anoniem zei

Wat een prachtige vorm. Daar zullen heel wat heerlijkheden in gebakken kunnen worden.

Roelien zei

Dat ziet er prachtig uit, mooie ruil!

Jeanny zei

Geweldig mooie bakvorm en die hoort gewoon aan dat rekje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...