woensdag 14 augustus 2013

Weer een stukje...

Hier is het middenstuk van de Jane Austen quilt. Het was een hele toer om het goed te krijgen. De bies om het middelste deel is breder dan de overige biezen, omdat ik niet genoeg stof had voor het middendeel. Het kostte heel wat rekenwerk, moet je recht meten of schuin meten... Hoe ontstaat er dan toch verschil... mopper de mopper... #$@%^&*&^%...
Ben ik nu helemaal tevreden? Bijna, het hobbelt me nog iets teveel!

Ik wilde per se deze stof in het midden, en ik ben blij dat ik dat gedaan heb...

In de originele quilt - nou ja eigenlijk is het helemaal geen quilt maar een 'coverlet' - heeft Jane Austen om het middengedeelte en op andere plaatsen in de quilt stoffen herhaald. Dat heb ik ook gedaan.

Dus op de hoeken kwam een lekkere dramatische rode roos...

Dit rose roosje vind ik prachtig. Op deze hoekjes ben ik wel trots... En alles met de hand genaaid!

Zo krijg je misschien een klein beetje idee van het eindresultaat: een middenstuk, schuine banen met grote wybers in een lichte bies en als rand heel veel heel kleine wybertjes. Er moeten nog heel wat banen tussen het middenstuk en de banen die ik nu klaar heb...

Er zijn weer 60 kleine wybertjes bijgekomen. Het is al een 'matje'...
Ik ga rustig verder, het is helemaal niet verslavend deze quilt ;-)


21 opmerkingen:

betty prins zei

Wat mooi, Mienke, dat middenstuk en dan die wiebertjes,prachtig!
Ik vind het ook zo'n mooie quilt...om ooit te maken...

GRANNY'S HOUSE zei

Prachtig, ik moet weer eens aan de mijne beginnen.

Groetjes
Ines

ireneinhetatelier zei

Het is al met al een technisch hoogstandje! Al die schuine kanten..
Maar, houd moed met je middendeel, die rimpeltjes die quilt je er helemaal uit!
Hij wordt erg mooi, veel succes met het werkstuk.

Kirsten zei

Supermooi!!

groetjes, Kirsten

Mascha zei

Dit wordt wel heel erg leuk.
Groetjes, Mascha

Marijke zei

Meis wat een pracht van een project en dan met die rozenstofjes om te kwijlen hihi!
groetjes van Marijke

Conny's-blog zei

Erg mooie kleuren voor deze mooie quilt zeg....liefs.Conny

Anoniem zei

MOOI!!!
Zolang het niet teveel rimpelt--en dat doet het niet--dan komt dat aan het eind helemaal goed.En volgens mij strijk je het ook niet,dus heb je daar wat meer last van.
Succes!
groetjes,Truus uit Drenthe

nelly zei

Heel erg mooi!!

Anny zei

Dit wordt echt een prachtige quilt. En... wat ruimte kun je altijd wegwerken met quilten hoor!

Unknown zei

Hij ziet er echt prachtig uit. Complimenten!

kaneeltje zei

Prachtig! Heb je nog geen zere vingers ?

conny's quilts en creaties zei

Wat ziet dat er al mooi uit, prachtig die stof van het middenblok.

Ria, zei

Wat wordt dat móói! En wat een werk, al die kleine wybertjes.. Ik neem mijn petje altijd diep af voor zulke volhouders op de lange termijn. Prachtige stofjes ook.

Lida zei

Wat mooi! Ik zag een paar jaar geleden de originele en het patroon ligt sindsdien te wachten op een gelegenheid om er aan te beginnen en nu ik hem bij jou zie begint het te kriebelen! Veel plezier met de steekjes, groetjes
Lida

Ineke zei

Geweldig, wat een supermooie quilt wordt dit!

Martine zei

Mooie stofjes. Lijkt me een plezier om daar mee te werken.

Made by Meet zei

Ohhh wat mooi! Geweldige stofjes en een super combinatie van de kleurtjes!
Lijkt me echt heerlijk om aan te werken!
Fijne dag, groetjes Meta

lheurebleue zei

daar mag je met veel pride naar kijken!

Grit zei

Das sieht fantastisch aus. Ich bin gespannt auf den fertigen Quilt.

Corina zei

Dat wordt wel waanzinnig mooi! Leuk blog heb je trouwens (ben je dus maar gaan volgen ;-) )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...