woensdag 6 november 2013

Jane Austen quilttop...

Dit zijn de vorderingen van Jane tot nu toe... Het ziet er wat vreemd uit maar dat heeft te maken met mijn logische manier van werken ;-) Nog twee stroken en dan ben ik op de helft van de grote wybers!
De quilttop is niet gestreken, maar zo op de vloer uitgelegd...

De quilt is symmetrisch, net als het origineel. De quilt is zo groot dat het niet zo snel opvalt. De bloem op de lichtblauwe achtergrondstof komt terug in het middengedeelte...
Een jaar of wat geleden ben ik eens met mijn zusje op 'rozenstoffenstrooptocht' geweest. We hadden een winkeltjesroute uitgezet en hebben die dag zoveel rozenstoffen gezien dat het ons duizelde. Na afloop gingen we in de supermarkt boodschappen doen en waar lette ik op? Op de kleding van de mensen, vooral als er bloemenmotieven in voor kwamen...

De aaibaarheidsfactor van de quilt is groot. Meer dan 60 verschillende rozenstoffen worden erin verwerkt met één hele rij stoffen van een lieve quiltvriendin. Die vormen straks een mooie wyber in het geheel!

De schuine banen van de sashings laten de rozenstoffen mooi uitkomen...
Wat kan ik er meer over vertellen? Het is leuk om aan te werken, het zijn mooie lichte stoffen in deze donkere dagen, kortom: ik ga weer verder!

30 opmerkingen:

Anoniem zei

En het wordt mooi deze Jane Austen quilt!!!
Jullie strooptocht is niet voor niets geweest en zo leuk stofjes van een lieve vriendin erin verwerkt-dat geeft het iets extra's mee.
Heb je de 'mensenklok' linksboven er al lang staan? Moet er nieet aan denken om in zulke kronkels te bewegen. Al doet het me denken aan een groep die mee deed aan de engelse talenjacht-iets met Exception of id,die met hun act hebben gewonnen-erg spectaculair!
succes met Jane en gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe
ps zonnetje komt er voorzichtig door!!!

Anoniem zei

sorry-talenjacht moet talentenjacht zijn.
Truus

Joke zei

Grote Glimlach!
Wat wordt ze mooi, jouw Jane..........

Rennie zei

Wat leuk om te lezen hoe je bezig bent met de opbouw van Jane. Het enthousiasme (en verliefdheid) spat er af. Prachtig.

Guusje, zei

Wat wordt ze mooi. Een prachtig gezicht al die rozenstoffen te zien in een quilt.

Will en Bob zei

Wat wordt je Jane Austen quilt prachtig.
Groetjes Will

AnitaS zei

Hij wordt heel mooi. Ik kan begrijpen dat je er met plezier aan werkt.

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige quilt wordt dit met de roosjesstoffen,..

Monica zei

Wow, dit wordt een schitterende quilt, om verliefd op te worden, veel succes er mee

Joyce zei

Hoi Mienke!
Wat wordt dit een GEWELDIG mooie quilt! Ben er meteen helemaal *flieft* op. Mijn Jane en ik zijn er ook weer ;-)
Toedeloe Joyce
XX

GRANNY'S HOUSE zei

Helemaal mijn roosjes en je schiet al aardig op, ik ben er bijna en dan moet ik nog de rand.

Groetjes
Ines

conny's quilts en creaties zei

Wat wordt dit toch mooi, zulke mooie kleuren, die strooptocht naar rozenstofjes heeft iets prachtigs opgeleverd.

Anny zei

Prachtig... Anny van rafels en ROZEN. En... die bewegelijke klok is wel heel afleidend hoor!

Annie Kingma zei

Prachtig mooi zo je rozen
Groetnis Annie

Annie Kingma zei

Prachtig mooi zo je rozen
Groetnis Annie

Janneke zei

Super mooi die rozenstofjes en wat een mooie quilt wordt dat genoemd naar Jane Austin, waarvan ik vroeger alle boeken verslonden heb.
Groetjes, Janneke

Lida zei

Toen ik haar quilt in het echt had gezien nam ik mij voor hem eens te maken (al is het geen echte quilt maar een cover), maar het is er nog steeds niet van gekomen en ik heb ondertussen al bergen rozenstoffen en twee patronen! Als ik de jouwe zie krijg ik er zo'n zin in! Hij wordt echt beeldschoon!
Groetjes
Lida

Anoniem zei

Ach wat kan ik hier van genieten. Ik ben dol op rozenstoffen en deze lieve zachte kleurtjes. helemaal mijn smaak. Mooi gedaan hoor!

@nke zei

Wat een prachtige romantische quilt. Misschien ooit ......

Martine zei

Wat een beauty.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig wat ziet dit er mooi uit. Rozenstoffen, het kan altijd en overal!!!!!
Heel mooi
groetjes
Wietske

Rina zei

Wat komen de rozenstoffen mooi tot zijn recht in deze quilt. Mooi!

Judith zei

super hoor! het lijkt wel een beetje een pronklap van mooie stoffen, zo mooi in lijstjes gevat :0)

Anoniem zei

Wat ziet het er mooi uit! En wat een geduld en precisie! Prachtige rozen!!!!

Anoniem zei

Wat ziet dat er prachtig uit! Respect voor je geduld en precisie. PRACHTIGE rozen

Jeannette zei

Hi Balsemien, wat wordt jouw jane mooi, zeg. En die rozenstof voor de sashing is helemaal geweldig.
Ik durf het bijna niet te vragen... Weet je van welke fabrikant het is? Ik zoek me suf naar zo'n stofje..
Groetjes, Jeannette

lheurebleue zei

prachtige kleuren!

Balsemien zei

@Jeanette, de stof van de sashings: Jo Morton for Andover Fabrics Patt 5082. Ik heb de stof gekocht bij De frottende Freule en in Amerika.

Anoniem zei


Je bent er weer, wat fijn!
groetjes Mia.
Jouw/jullie novemberkind werd 19, nog van harte natuurlijk, ons novemberkind werd de 7e, 42 en is papa van 3 kindertjes.

marijna zei

Heel mooi!! Heerlijk al die rozenstofjes.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...