zaterdag 22 februari 2014

Tropisch Koninkrijk...

In de Fundatie is momenteel de tentoonstelling 'Tropisch Koninkrijk' van kunstenaars die wonen en werken op de Nederlandse Antillen. Een gevarieerde en mooie tentoonstelling, vind ik. Van een aantal kunstenaars wil ik wat laten zien op mijn blog. Ik ben onder de indruk van hun werk. Allereerst waren er sieraden van Evelien Sipkes (klik).
Dit kunstwerk 'bone lace', bestaat uit schijfjes bot met linnen aan elkaar gezet tot een halssieraad.

Links zie je 'bone lace', rechts 'bridal coral'.

Het werk bestaat uit porselein en pareltjes. Zo mooi gemaakt!

'clams'

'clams', ik raakte niet uitgekeken...

'a breast or 87', in ons leven worden we geconfronteerd met moeilijkheden, verdriet en uitdagingen. De grootste uitdagingen kunnen de grootste gaven leveren:  in moeilijke tijden leren we wie we werkelijk zijn. Elke borst in deze ketting staat voor ontbering...

 
Aan de achterkant van 'a breast or 87', niet direct zichtbaar, heeft de kunstenares gevoelens weergegeven die door de ontberingen aangeboord kunnen worden: liefde, vrede, eerlijkheid, vertrouwen, compassie...

Heleen Cornet (klik) woont en werkt op Saba. Ze vindt de inspiratie voor haar werk in de natuur in haar omgeving.
Het licht en de kleuren in haar schilderijen zijn prachtig...





Mocht je in de gelegenheid zijn om deze tentoonstelling te gaan bekijken: doen! Dat kan nog tot en met 16 maart.

13 opmerkingen:

quiltsathome zei

Dag Mienke,
wat een prachtige sieraden, kunstvoorwerpen en schilderijen laat je ons hier zien.
Móói !

ireneinhetatelier zei

WOW, die sieraden - wat prachtig! En zo mooi gepresenteerd... Ik kan me voorstellen,dat je je ogen uitkeek. Juweeltjes!

Anoniem zei

Wat is dit mooi.....
Dank je wel voor het laten mee genieten.
goede zonnige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Ik vond de tentoonstelling en de sieraden mooi.

Rennie zei

Werkelijk prachtige kunstwerken.

Willeke de la Chambre zei

Wat een schitterend mooie dingen.
Inderdaad de moeite waard van het bekijken.

Fijne zondag,

Willy zei

Een mooie tentoonstelling. Ik zit met mijn neus op je foto's. Fijne zondag,

kaneeltje zei

Hoe mooi ik de eerste ketting ook vind, loop toch niet graag met botten rond mijn nek....
Wat hebben sommige mensen toch unieke gaven om iets te creëren.

Lida zei

Wat mooi! De kleuren, de patronen en de vormen zijn stuk voor stuk prachtig, bedankt dat ik mee mocht genieten! Groetjes
Lida

riet zei

Ik ben laatst ook geweest en was helemaal weg van het werk van Evelien Sipkes. Watmeen creativiteit!

lheurebleue zei

wat veel moois! daar wil ik wel naar goe!

Rob zei

Onder de naam vlijmscherpe scheidslijnen schreef ik eerder over een vakantie op Bonaire.
Tot mijn verbazing werd er kunst aan cruisegangers verkocht dor achtergebleven vakantiegangers.

In de ouderen woongroep Kas Dushi bij mij om de hoek vind ik weer wel authentieke Caraibische kunst.

De kunst die ik zie op jouw foto's spreekt mij ook aan. In tegenstelling op de aangeboden koopwaar op Bonaire.

Vriendelijke groet,

marijna zei

Prachtige werkstukken. De foto van 'a breast or 87'kende ik, maar dat er op de achterkant gevoelens op staan geschreven is nieuw voor me. Dank voor de mooie foto's.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...