donderdag 6 maart 2014

Buiten spelen...

Dit is een heel uitnodigende houding van Jet: wil je met me spelen?

Fiep helpt een handje en brengt de bal vast voor de voeten van DH en Sam ligt in haar karakteristieke houding plat op de grond af te wachten wat komen gaat...

"Hier is de bal!"

Sam zendt een smekende blik...

Sam: "Toe nou!"
DH heeft de tuinhandschoenen al uit gedaan en even later wordt de bal weggegooid...

Nog later... DH laat me zien wat hij van plan is in de voortuin... Fiep sluipt even het pad op om de bal te brengen, ze weet héééél goed dat ze hier eigenlijk niet mag komen, je ziet het aan de hele houding ;-)
De rest wacht vol spanning af, Sam weer plat op de grond...

De bal is nog wat dichterbij gebracht en Fiep wacht netjes  - en vol spanning - op het weggooien van de bal! De dames zijn door het dolle met dit mooie weer...
En wij ook een beetje! Ik denk terug aan vroeger, aan de eerste zonnige dag: "Mam, mogen we blote benen?" Dat mocht meestal nog niet...
Onze dames hebben altijd blote benen ;-)

8 opmerkingen:

Rennie zei

Wat een heerlijke foto's. Ik ben gisteren ook met het spul wezen spelen. Ze zijn dan helemaal door het dolle. Komt zeker door dat heerlijke weer.

Jenny zei

Leuke foto serie van de dames, onze Jip heeft ook helemaal het voorjaar in zijn bol, en wil niets anders dan buiten zijn.

Anoniem zei

Geweldig zoals jij de afwachtende houding van de honden hebt vast gelegd.Je ziet de schuldbewuste blik op haar snoet!
Hier vliegen de beide poezen ook door het huis en schuiven met de zon mee om er in te liggen bakken.
Vroeger mochten wij met Pasen in onze blote benen,voor die tijd bleven de zelfgebreide kniekousen verplicht.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Nee geen blote benen, maar soms wel kniekousen en omdat ik dan jarig was kreeg ik prachtige witte! Gaaf zoals zij je duidelijk maken dat ze willen spelen en als wij er geen zin in hebben dan gooit Tara zelf haar kauwstok of bal door de kamer en sjeest erachteraan en wij hebben een grote hond en een kleine kamer, dus oppassen geblazen! Maar het was een heerlijke dag, heb er ook van genoten en samen met Tara een heerlijke wandeling gemaakt!
Groetjes
LIda

nelly zei

Maar eh..., wat gaat er dan veranderen in de voortuin? :) !

Janneke zei

Wat een leuke foto's van dat stel en wat zijn het toch een slimmerds hè, ik blijf me erover verbazen. Iedere keer de bal een stukje verder totdat hij tegen je voeten ligt, ja, Snarf doet precies hetzelfde en krijgt er nooit genoeg van. En dan toch schuldbewust in het tuingedeelte waar ze niet mogen komen, zo herkenbaar, Snarf mag niet in de borders en als zijn bal er in ligt, kijkt hij naar mij dat ik hem moet pakken, maar soms kijkt hij of ik het niet zie en gaat hij razendsnel maar voorzichtig in de border om toch zelf de bal te pakken.
Groeten, Janneke

quiltsathome zei

Hoi Mienke,
Dat zijn enige foto's ! Het is zo leuk om hun lichaamstaal te zien. Nu is het ook genieten voor mij.

Guusje, zei

Wat een leuke foto's en ze zijn zo slim. Balletje gooien deden wij thuis ook altijd met Anka. En ja het eerste mooie weer. Heerlijk was dat proberen zonder jas naar buiten maar nee dat mocht nog niet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...