zaterdag 23 augustus 2014

Kleur bekennen...


De Engelsen zijn dol op grijsgroen, groen en blauwe tinten op de kozijnen, en ik vind dat zo mooi!
Dit pand staat in Tetbury...

Hier zie je net weer een andere tint bij een winkel met antiek servies...

De bakker heeft frisse blauwe kozijnen...

De winkel van Prins Charles heeft blauwgroene kozijnen. Zijn familie-buitenverblijf 'Highgrove' ligt net buiten Tetbury en in deze winkel kun je allerlei spulletjes kopen. Foto's maken binnen mocht niet, maar hier (klik) kun je zien wat er te koop is...
Maar daar gaat het in dit logje niet over...

De keuken in 'Tullet', ons vakantiehuisje op Westley Farm heeft prachtig groen-grijze keukenkastjes...

Al een paar dagen liggen hier de kleurenwaaiers op tafel, eentje van Farrow & Ball (klik), Engelser kan niet...

En de Histor waaier is ook schitterend. De verven hebben prachtige namen: Wuifzacht, Wals, Sprankelend, Uiterst, Verkoeling, Vloeibaar en Ultra...
Alleen daarom zou je al een verf kiezen: "Welke kleur heeft jouw keuken?" "Oh, mijn keuken is Vloeibaar!" Hahahahaha...
De kastjes in de keuken zijn nu roomwit en zijn na 16 jaar wel aan een verfbeurt toe. Dub, dub, dub...

13 opmerkingen:

nelly zei

Huh?????
Je hebt een PRACHTIGE keuken.....
Toch???

Het lieve leven... zei

o ja, ik vind die gedempte kleuren ook helemaal heerlijk, voor alles ;) vooral de blauwe en groene tinten..die waaiers zijn idd prachtig! Lieve groet Petra

Ineke zei

Oh...die lichtgroene tint, prachtig!!!
Succes met het kiezen!!!

Liefs, Ineke

Janneke zei

Ze weten van gekkigheid niet meer wat voor namen ze de kleuren moeten geven, alles is al de revue gepasseerd, denk ik.
Ik wens je veel succes met het kiezen, zo moeilijk. Naast gewoon wit vind ik al de blauwe en groenige tinten errruugg mooi. Ben niet van de grijzen, is ook in de mode nu, grijs en nog eens grijs, brrrr.

Balsemien zei

Ik houd ook niet van grijs en de foto's geven de kleuren niet helemaal goed weer!

Truus zei

Heb net een kast gekocht--beetje groenig grijs zoals op de laatste foto de 2e verfstaal links en dan het 2e vlakje.Maar echt grijs--nee,zo saai of -so dull!!
Succes met kiezen-verf anders een plank met de gekozen kleur en zet dat een poosje in de keuken--lichtinval doet heel veel met kleur.
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Schitterend vind ik deze kleuren, wij zoeken op het ogenblik ook in dit genre iets voor een staldeurtje. Leuk hoor voor je keuken

Martine zei

Prachtig al die blauwtinten. Ook wel iets voor een quiltje.

kaneeltje zei

Mijn keuken is groengrijs of grijsgroen net iets donkerder dan de keuken bij jou in Engeland. Staat mooi met rood.....ik heb wel een zonnige keuken dan lijkt de kleur warmer dan als je een keuken op de koude kant hebt. Maar ben ook weg van die tinten ! Succes met zoeken ( kijk vooral ook met het nederlandse licht naar deze kleuren ! )

Willy zei

Oh wat moeilijk om daar een keuze uit te maken. Ik zou dat niet kunnen en zo blijft het gewoon zo als het is. Ik ben benieuwd welke 't wordt.

Willy zei

Prachtige foto's!

Linda zei

Mooie plaatjes en poeh dat wordt nog een moeilijke keuze om een kleur te kiezen, ik ben op het moment verliefd op dat zachte grijsgroen!!

quiltsathome zei

Hoi,
Kleuren kiezen voor iets waar je jaren tegenaan moet kijken vind ik ook moeilijk. Vooral omdat het resultaat altijd anders is dan ik in mijn hoofd had.
Mijn ervaring is nu dat je voor binnen altijd 5 tinten lichter moet gaan dan de kleur die je echt ziet zitten.
Buiten, vanwege het vele daglicht is het precies andersom: daar moet je donkerder tinten kiezen dan waar je eigenlijk op valt.
Farrow and Ball heeft wel prachtige tinten: hun roomwitte kleur 'White Tie' heb ik ooit bij een vriendin gezien en het is een prachtige warme wit, alsof er altijd de zon naar binnen schijnt. Hij is erg geschikt voor grote muurvlakken.
Voor je keuken zou ik anders ook juist kijken naar wat je er al hebt staan alan spulletjes en daar dan de kleur van kiezen. Dan past het allemaal heel leuk bij elkaar.
Veel succes met kiezen !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...