maandag 19 januari 2009

Boeken op maandag...

Vorige week raakten we tijdens de lunchpauze op mijn werk in gesprek over verschillende boeken die we gelezen hadden. Al snel noemde iedereen een favoriet boek. Aan het eind van de pauze hebben we het volgende afgesproken: we nemen komende maandag (vandaag dus) allemaal een boek mee dat je geraakt heeft, dat je uit wilt lenen. Zo gaan we een boekencaroussel starten. Na een aantal maanden gaan we samen de boeken bespreken tijdens een gezamenlijke maaltijd, leuk hè? Ik ben mijn boekenkast ingedoken en heb een aantal mooie titels verzameld om een boek uit te kiezen. Welke het wordt? Ik denk 'Kaplan', of 'Een kleine wereld' of ....
Nog even de titels op een rijtje gezet...

Ik ben lid van een literatuurclub en volgende week maandag komen de andere leden hier thuis om het boek 'Kamtsjatka' te bespreken. Het gaat over een volwassen man die door de ogen van het tienjarig jongetje dat hij toen was, terugblikt op de staatsgreep in Argentinië, waardoor het land in een dictatuur veranderde. Deze staatsgreep heeft het leven van het jongetje ingrijpend veranderd. Vanavond ga ik in het boek beginnen, ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...