dinsdag 20 januari 2009

De verleiding niet kunnen weerstaan...

Afgelopen vrijdag was ik een dagje bij M. die ik ontmoet heb op de handwerkbeurs in Zwolle vorig jaar. Sindsdien mailen we zéér regelmatig en af en toe gaan we een dagje bij elkaar op bezoek. Het gespreksonderwerp is altijd: borduren, breien, quilten en van alles en nog wat op handwerkgebied. Naast de 'show & tell', tonen we elkaar onze nieuwe aankopen, bladeren we in boeken, kruipen we achter de computer om nieuwe stofjes en patronen aan elkaar te laten zien. We filosoferen over wat we allemaal gaan maken (hellup... waar haal ik tijd?), geven elkaar tips en hebben het reuze gezellig. Als het meezit doen we ook nog een steekje. Het enige dat niet leuk is aan zo'n dag is dat ie voorbij vliegt...
Afgelopen vrijdag dus, zag ik bij M. dit borduurwerkje van de Loose Feather Club, waar ik ook lid van ben. M. had het patroontje al geborduurd! Bij mij was het pakketje nog even in de kast gelegd. Natuurlijk had ik het werkje ook al bij haar gezien, maar in het echt is het toch iets heel anders...

Gisteren heb ik het kastje van de verleidingen niet kunnen weerstaan en ben ik erin gedoken...

Borduurspulletjes liggen bij mij in dit kastje: bovenin de stofjes, onderin de patronen, pakketjes en het garen. Het pakketje was gauw gevonden en er is een begin gemaakt...

Na een middag en avond borduren ziet het lapje er zo uit...

En na nog een avond borduren ziet het er een beetje kreukelig, maar weer een heel stuk mooier uit. Ondertussen was ik DS aan het overhoren: geschiedenis over Amerika en de afschaffing van de slavernij, o hoe toepasselijk nu met de inauguratie van Obama morgen. Later keek ik naar de serie 'Juliana' op de televisie, en naar Pauw & Witteman, waar het gespreksonderwerp ook voor een groot deel Obama was. Kortom een historisch avondje...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...