maandag 5 januari 2009

Nog een logje nostalgie...

Na het log van gisteren over de 'puddingmeneer', vandaag nog een log met een nostalgisch tintje. Toen ik de puddingvorm terugzette in de kast, zag ik ook de soepkommen en grinnikte om de herinneringen die daaraan kleven!

De soepkommen werden niet alleen voor de soep gebruikt, maar soms werd er bijv. ook yoghurt uit gegeten. De lichtgele kom was het minst geliefd: deze is scheef en wiebelt op haar basis. De roze soepkom was het meest aantrekkelijk. Als je jarig was of bij ziekte of er was een andere bijzonderheid dan at je die dag uit de roze kom. Ja, met drie zusjes zorgde die roze kom soms voor flink wat onrust!

Een aantal jaren geleden kocht ik de melkkan met de 'bolle-buik-bekers' van iemand via Marktplaats. Ik ben er nog steeds heel blij mee en vind het leuk om er tijdens deze dagen van schaatsplezier warme chocolademelk uit te schenken. Maar het blijft meestal bij dat voornemen en zo staat de kan meer mooi dan functioneel te wezen... En wat staat er in mijn opruimboekjes over spullen die je niet gebruikt?  Juist ja... wegdoen! Maar dat gaat niet door!

Die chocolademelk maak ik trouwens meestal zelf van cacao van Droste, van Houten of Blooker met suiker en warme melk. Maar... liever geen vel erop!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...