zaterdag 21 februari 2009

Klosjesdag wordt lammetjesdag...

Nee, vandaag laat ik jullie geen klosjes zien, er was belangrijker nieuws te melden... Het is hier tijd voor beschuit met muisjes, blauw-witte muisjes want er zijn hier twee rammetjes geboren!
Vrijdagochtend liet moeder ons haar grut zien, we zijn er helemaal verliefd op...
DH heeft met de telelens alle foto's van vandaag gemaakt. Zo verstoor je moeder en kind het minst...


Aandachtig kijkt de kudde toe, met in het midden de ram. Grappig hè dat de lammetjes nu nog zo mooi bont en donker zijn. Als ze wat groter zijn, worden ze lichter van kleur. ik vind de oortjes op de tweede foto zo aandoenlijk, ze staan zo mooi naar buiten...





De moeder is heel alert en zorgt goed voor de kleintjes, de hele dag is ze bij hen in de buurt. Ze laat de lammetjes al heel snel drinken...

Zien jullie het navelstrengetje en de preachtige roze neusjes? Zo gaaf dat kleine spul... Sinds 25 september loopt de ram bij de kudde, en op de kop af 5 maanden min 5 dagen later zijn de eerste lammetjes geboren en da's precies de draagtijd van een schaap!
Goed... dat waren voor vandaag de lammetjes, morgen komen de klosjes! Ook ga ik natuurlijk 'mijn buit' van de Handwerkbeurs laten zien. Ik ben helemaal in de wolken met mijn aankopen en geniet van al het moois.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...