woensdag 11 maart 2009

Engelse klaptoos...

In de titel van het logje zit geen tikfout... DH noemt deze bloem steevast een klaptoos. Waarom? Geen idee, maar dit eigen naampje houden we er al jaren in!
Afgelopen zomer maakten we met vrienden een prachtige wandeling in Dorset, Engeland. Onderweg kwamen we veel bloemen tegen waaronder deze klaptozen. Het prachtige vurige rood en de tere blaadjes maken dat dit een van mijn lievelings wilde bloemen is.

Thuis borduur ik rustig verder aan mijn eigen papaver. Inmiddels heb ik drie hoekjes klaar en wordt het uiteindelijke formaat al een beetje zichtbaar. Ik borduur eerst de duidelijke kleurlijnen, dan heb ik met de tinten die dichter bij elkaar liggen wat meer 'houvast' tijdens het borduren!

Komende zaterdag gaat DH met Fiep proberen de startlicensie te halen. Als dat lukt, mogen ze samen uitkomen in wedstrijden schapendrijven in de promotieklasse. Thuis doet Fiep het geweldig, maakt mooie outruns en is heel gedreven...

Lammetjesnieuws: De tweeling die dinsdag geboren is verschilt enorm van kleur, een wit/bruin lammetje en een wit/bijna zwart lammetje. DH en ik hebben vanmiddag een poosje in de stal gestaan en genoten van de manier waarop moeder en grut met elkaar omgaan. Niks "Spock", of "Oei ik groei" maar een zacht gemekker over en weer en ze begrijpen elkaar volledig... De lammetjes duiken onder de moeder om een slokje te drinken en even later liggen ze lekker in een knoedeltje tegen elkaar aan. Heerlijk! Even een lammetje vastgehouden en de hele middag die lekkere geur in mijn sjaal... Fiep en Bo stonden ongeduldig buiten de stal te wachten.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...