maandag 24 augustus 2009

Van steekjes & sterren...

Vandaag tijd en aandacht voor een wat oudere quilt die nog niet af is. Dat zit zo...
Gisteren gingen we op familiebezoek en een hele tijd op de stoel zitten, da's niks voor mij. Mijn mond kan wel babbelen, terwijl mijn handjes ook wat doen. Eerst dacht ik wat sterren mee te nemen, maar dat leek me bij nader inzien niet zo handig, al die losse stukjes, één windvlaagje...
Ineens dacht ik aan het rozenquiltje, dat al een hele tijd mij smekend aankijkt om doorgequilt te worden, maar waar ik met een boogje omheen wandel!


Gistermiddag is het quiltje meegeweest en heb ik er - zonder ring - heel wat steekjes aan gedaan. En ineens vind ik em weer leuk! Mijn streven is nu om iedere week in elk geval een blokje te doen. Er zijn in totaal negen blokjes, waarvan er al vijf klaar zijn. Over pakweg een maand zijn de blokjes klaar. Daarna kijken we naar de rand en de kleine vierkantjes op de hoekjes. Afgesproken? Afgesproken!

Ik laat ook nog even de sterrenoogst van afgelopen week zien. Doordat ik ze willekeurig neergelegd heb krijg je een goed beeld van de kleur. Nu nog witte hoekjes en mijn sterren kunnen aan elkaar... Maar rustig aan, dan breekt het lijntje - draadje - niet!
Intussen heb ik een idee gekregen voor de applicaties, deze vind ik niet zo mooi. Bij  haar (klik) zag ik op de plaats van de applicaties sterretjes, zo mooi! Even helemaal naar beneden scrollen, trouwens...
Ik heb haar meteen gemaild of ze het vervelend vindt als ik ook sterretjes maak. En het antwoord kwam al snel: geen enkel probleem... Dus bij deze dames, het idee van de sterretjes is van Joke afkomstig!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...