woensdag 28 oktober 2009

Van het land...

Anderhalve week geleden waren we een dagje in de provincie Groningen, waar we in Meeden een bezoek brachten aan Tuingoed Foltz...
Tot mijn vreugde was Alma Huisken (klik) aanwezig met haar vorig jaar verschenen boek over het houden van een moestuin. Ik had een leuk gesprekje met haar en kocht een exemplaar 'Van het land...'

Dit fantastische trommeltje, bedoeld om zakjes met zaaigoed droog en donker te bewaren kon ik natuurlijk niet weerstaan...
En zo drentelden we heerlijk rond daar in Meeden. Mocht je es in de buurt zijn, een bezoekje is zeker de moeite waard. Tuingoed Foltz heeft een grote collectie geraniums.

Handige tips en geinige plaatjes op de zijkanten...

Terug naar ons eigen land... Achter staan een paar kastanjebomen met een geweldige oogst. De bolsters zijn net egeltjes! Vroeger aten we de kastanjes rauw, ik voel meteen weer de bittere nasmaak en de ruwe tanden die je ervan kreeg en toch...
Poffen in de kachel en dan pellen is wel lekker, maar helaas ook wel veel werk...

Hazelnoten zijn er in overvloed, heerlijk gemalen door een cake, of geroosterd in een salade met venkel en sinaasappel met een lekkere oliedressing. Of gewoon peuzelen...

Tenslotte een grote pompoen, waar we al twee keer een pan soep van hebben gekookt! Deze komt niet uit onze tuin. In het boek van Alma Huisken heb ik een lekker recept gevonden waar ik ook hazelnoten in kan verwerken...
Dat lijkt me wel wat...
Het handwerken heeft een beetje stilgestaan de afgelopen week, vandaar ook geen logjes daarover. De afgelopen dagen heb ik lekker geborduurd aan Beatrix Potter, daarover dus binnenkort meer!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...