vrijdag 13 november 2009

Vetergatslag...

Sinds afgelopen week ben ik weer aan de slag: met de vetergatslag, de dieppe slag en binnenkort volgen de honingraatslag en de brusselse slag. Voor de niet-handwerkers onder ons: het gaat over kantklossen!
Voorlopig is het eerst nog oefenen met de verschillende 'slagen', voordat er een kleedje of iets dergelijks geklost kan worden.
Inmiddels heb ik mijn eigen klosjes aangeschaft en klos ik met naturel linnen. Wel een werk om het garen op de klosjes te winden. Maar dan kan je aan de slag!

Links zie je de 'dieppe'slag en rechts de 'vetergat'slag. Het verschil zit em in het extra draaien dat je doet met de dieppe slag. Voor degene met de goede ogen onder ons!
Ik ben onregelmatig bezig met het klossen, maar gelukkig had ik de smaak en de slag weer snel te pakken...

Voor een mooi sjaaltje of zo kocht ik klosgaren in mijn lievelingskleuren. Het kijken naar de verschillende kleuren is al een feest op zich...
Ik klos weer verder!
De andere (quilt)klosjes moeten even weer wachten, ik heb zoveel om handen dat ik steeds een poosje aan het een, dan weer een poosje aan het andere werk!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...