maandag 1 maart 2010

Lente! Nou ja, bijna...

'De meteorologische lente is vandaag begonnen, nou de echte nog!'
Loesje
Balsemien       

Vorig jaar in maart maakte ik mijn laatste logje over dit borduurwerkje uit een boekje van DMC. Het is erg pietepeuterig werken en de kleuren kun je eigenlijk alleen bij daglicht goed uit elkaar houden...
Hé, ik kan wel eens een daglichtlamp gaan kopen, waar heb ik die toch onlangs gezien? Even denken... ;-)) Haha...
Vandaag had ik zo'n zin in iets vrolijks. Maar eerst de kamer schoonmaken en herinrichten na het schilderen van het plafond.

Na gedane arbeid is het heerlijk borduren met een potje thee. En vandaag is de papaver zover gevorderd...
Terwijl ik op de bank zat te borduren en het schemerig werd hoorde ik buiten in de stromende regen de vogels heel hard zingen. Ik hoorde een merel 'slaan', maar er waren meer soorten vogels aan het zingen, zo heerlijk voorjaarsachtig...
DH vroeg me vanavond of er 20 koolmeesjes waren geweest de afgelopen winter bij de vetbollen. Ik: "Hoezo 20?" DH:"Er zijn wel 20 vetbollen opgevoerd deze winter. Zie je ze al vliegen met allemaal zo'n vetbol in hun buikje?" Ja, ik wel, ik zie het zo voor me! En dan grinnik ik, Willeke!
Over lente gesproken, we verwachten deze week de eerste lammetjes. We hadden al een 'voorkind' Hekkie, die het overigens uitstekend maakt.
DH heeft vanmiddag de schapen allemaal naar huis gehaald. Zo kunnen ze in de stal bevallen, of buiten, wat de dames zelf willen...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...