dinsdag 17 september 2013

Een (mooie) plank voor mijn hoofd...

En nu had ik hier een logje beloofd met de vorderingen van Jane... Nou je ziet het, deze losse rij met lapjes is wel erg alleen. Gisteren liep het allemaal even anders, waardoor je nog een dagje moet wachten op Jane...
Heb ik dan helemaal niets te melden? Tuurlijk wel!

Soms loop je op een rommelmarkt zomaar tegen iets moois aan, iets waar je hart sneller van gaat kloppen...

Kijk es naar dat voorjaarsboeketje... ik was verkocht en de blikken ook! De glazen potten met losse thee zijn nu - met glazen pot en al - verpakt in de blikken... Heel praktisch en schoon!

De blikken staan op een plank in de keuken vlakbij deze... De rechter beschuitbus is van vroeger thuis en wordt als beschuitbus gebruikt. Daarnaast staat een exemplaar van de rommelmarkt. Mijn moeder kocht em tijdens een vakantie in Limburg voor mij omdat ze wist dat ik de beschuittrommel van thuis zo leuk vond, maar die had zij toen nog in gebruik... Het kleine trommeltje links heeft DH ooit van een jongen op zijn werk gekregen. Deze jongen gebruikte het bij het vissen...

De herkomst van de koektrommel ben ik helemaal kwijt... Ik vind de bovenkant prachtig. Als imkersvrouw spreekt de 'honing' mij natuurlijk aan ;-) Ik ben ooit hevig op de bovenkant aan het poetsen geweest, maar schoner kan ik em niet krijgen. Zie je de gele hexagonnen (bijenraatjes) op de achtergrond? Op de beschuitbussen zijn het trouwens (Jane) wybers, het quiltersoog wil tenslotte ook wat!

Nog meer geel: heerlijke olijfolie, scherpe Colman's mosterdpoeder, waarna je aan de maagtabletten van Roter kan ;-) Een blikje appelstroop, een blikje honingthee en een heel oud blikje uit de kast van mijn moeder met kruidnagelpoeder nog van 'voor de oorlog'... Oud & nieuw door elkaar!

En dat staat allemaal gezellig op een plank boven het aanrecht op ooghoogte... Ik geniet van mijn nieuwe oude bussen...

14 opmerkingen:

kaneeltje zei

Mooie aanwinst voor je gele verzameling ! Snap dat je verliefd werd op het bloemenpatroon,prachtig !

GRANNY'S HOUSE zei

Ziet er erg leuk en gezellig uit.

Groetjes
Ines

wietskesquilts.blogspot.nl zei

geweldig, die bovenste met die bloemetjes had mijn moeder vroeger ook!!!!!
Zo leuk om te zien

Monica zei

Super leuk alle bussen bij elkaar, is echt genieten er naar te kijken

AnitaS zei

Ziet er heel leuk uit, zo bij elkaar.

Annie Kingma zei

Gezellig zo de verzameling bussen mooi op de plank
Groetnis Annie

Anoniem zei

Leuke verzameling blikken heb je daar op de plank staan.De koektrommel ken ik niet,de andere wel en sommige heb ik ook.
Was even bang toen ik de kop van je berichtje las,dat je een bret vur de kop had! Gelukkig is dat niet het geval.Nu hebben we Jane nog tegoed!
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Marijke zei

Prachtige verzameling!!!
Hier staat ook het appelstroop blikje en een theeblikje en beschuitbus en kaneelbusje in dezelfde gele kleur...
Zou ze eigenlijk ook een keertje moeten laten zien... want geniet enorm van jouw verzameling!
groetjes van Marijke

Annelein zei

En wij met jou... wat een gezelligheid en herinneringen...

Toos zei

Wat leuk! De blikken met de voorjaarsbloemen heeft mijn moeder ooit jaren geleden gered bij het opruimen van het huis van haar zus. Sindsdien heb ik ze. Ze zijn inderdaad om er verliefd op te worden. Al staat er een nieuwe keuken op de planning. Deze gaan niet weg.

Toos zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
KijkDaarIs zei

Ohhh wat leuk...het zijn wel snoepertjes hoor!!
en dan ook nog "gonnies"erop...;0)
Fijne avond!!..;0)

Ineke zei

Wat zijn dat mooie blikken!!! Vooral die met de bloemetjes!

Groetjes, Ineke

Het lieve leven... zei

wat leuk, wat leuk..ik ben dol op oude blikken. Een sieraad in je keuken! Liefs Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...