maandag 30 maart 2015

De laatste loodjes...

...van de Jane Austen-top. Nou ja, dat klopt niet helemaal, want de rand moet ook nog voor een groot deel gemaakt worden. Maar de wybers, dat schiet mooi op! Het middendeel is bijna klaar...

Deze drie rijen bestaan nog uit losse lapjes. Ze liggen al kant en klaar geknipt en op volgorde klaar...

Dit is mijn trouwe metgezel, met de 'strijkbare' speldjes van Clover. Ik moet er altijd om lachen, alsof je de spelden gaat strijken. Tja, ik ben geen doorgewinterde quilter én geen doorgewinterde strijker, dus daar zal het wel in zitten, het zal er wel niet voor niets op staan ;-)
De spelden zijn een beetje flexibel en loeischerp, heel fijn, behalve als je erin blijft hangen of net onder je nagel steekt...auw!!

Voor de hoekjes op de rand heb ik dit lieve lapje gereserveerd... Het zal wel wegvallen in het grote geheel, maar dat zien we dan wel weer.

Hier is rij 5, klaar om aan het grote geheel te naaien...
Ja, ja, ik voel de vraag al opkomen, waar is rij 4?

Hier is rij 4, links op de  stoel, die is ook bijna zover... Ik ben er lekker mee aan de slag geweest het afgelopen weekeinde. Ik ga nu geen poging doen om de hele lap op de foto te zetten. Dat ga ik doen als de laatste rijen eraan zitten. Nog even geduld dus...

Tussen de bedrijven door is de tweede sok ook af gebreid. Alleen de tenen nog even aan elkaar mazen en dan kunnen ze weggebracht worden! Op naar het volgende paar...

11 opmerkingen:

Ineke zei

Zo mooi, de Jane Austin quilt! Succes verder!

Truus zei

Wat wordt je quilt mooi!!!
Staat ook nog op mijn WIMlijst.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Klara's Quilthoek zei

Mooi je Jan Austen quilt. Mooie romantische stoffen gebruik je!

Monica zei

Wat leuk dat jouw Jane Austen zo lekker opschiet. De mijne ligt op een stapeltje tot ik een idee heb met wat voor randen ik hem ga vergroten. Succes met de laatste loodjes!

KijkDaarIs zei

Zo mooi de kleurtjes van je Jane Austin...wat wordt het mooi !!!
En sokken breien..dat vind ik zo knap!!
Fijne dag!
xxx

Het lieve leven... zei

prachtig je quilt Mienke!! oh...wat een werk! Je bent lekker bezig hé...ook nog aan de sok..leuk! Fijne dag!

MarianneD zei

Mooi de Jane Austen! Ik heb hier het boek voor me liggen...met vierkantjes....heb jij misschien de ruitvorm voor me? Mooie sokken,ik heb pas mijn eerste paar gestopt met behulp van een filmpje op internet....;-)

Anny zei

De j]Jane Austenquilt wordt erg mooi met al die zachte kleuren

Unknown zei

Als ik jouw foto's zie, krijg ik ook zin om onmiddellijk te beginnen met de Jane Austen quilt, zo mooi!

quiltsathome zei

Deze quilt wordt ook al zo leuk !
Ik vind jouw kleurgebruik altijd zo mooi !

Balsemien zei

@MarianneD, op 28 februri 2014 schreef ik een blogje over de twee verschillende boeken! Kijk maar even voor de titel van het boek, daarvoor klik je op:http://balsemien.blogspot.nl/2014/02/jane-austen-het-mysterie-van-de-squares.htm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...