zaterdag 13 maart 2010

BBB: Bassie, Blauw en Breien...

Het feestje gisteren was erg leuk, maar daarover later!
Na het mislukte kantbreien van afgelopen week bleef het 'zin in breien' in mijn hoofd hangen...
Gelukkig heb ik de blauwe bollen van Klazien (klik) en die glimlachten me in het voorbijgaan steeds toe. Je begrijpt dat ik die op een in het oog springende plek neergelegd heb! Ik heb er ook een patroon bij van een vestje... Maar, eerst een proeflapje en da's op pennen 5 zo gepiept!   
                                             
Dit vestje liet ik al eens zien in een logje, het is één van mijn geliefden die in de kast ligt, maar niet meer past. De sluiting van het nieuw te breien vestje lijkt een klein beetje op die van dit vestje, maar verder zit er een kabeltje in, wat voor een speels effect gaat zorgen...
Het vestje zal in etappes gebreid moeten worden, te veel en snel breien geeft last met mijn schouder...
Blauw is en blijft mijn kleur! Ook gisteravond tijdens Bassie's feestje was de kleur blauw voor mij de kleurcode. Ik had mij in een blauwe overall van DH gehezen en mijn ogen nog wat blauwer gemaakt dan ze normaal zijn ;-)) Het was best spannend want wie zou Bassie zijn?
Het feestje was ontzettend leuk en supergeslaagd. Eerst was er heerlijk eten in buffetvorm: allerlei taarten, quiches, gevulde eitjes, pasta salades, enz. enz. Maar... Bassie was er niet! Wel zaten er zeven collega's die 'telefonisch contact' met Bassie hadden gehad en bij hem in het circus werkzaam waren: een leeuwentemmer, een vuurspuwster, een goochelaar, een bewaakster, een clown, de vrouw van Bassie en een koorddanseres.
Op een gegeven moment kwam het bericht dat Bassie niet meer kwam, want hij was vermoord! En aan ons - je raadt het al - de schone taak om uit de zoeken wie de dader was. De verdachten? De zes medewerkers van Bassie, de bewaakster had een andere rol! We werden op kleurcode in groepjes gedeeld en moesten uitzoeken waar, door wie en met welk voorwerp Bassie gedood was.
Het was een heerlijke avond, wat hebben we veel plezier gehad. Ook naderhand toen duidelijk was dat er niet één Bassie was maar een heel complot, is er natuurlijk nagepraat over de afgelopen periode en de verdachtmakingen... Verschillende personen waren ook nog aan het mollen geweest, zo had ik zelf als Adriaan een mailtje verstuurd en waren er door iemand anders clownsneuzen en foto's verspreid...
Ik was dus Bassie niet, maar had wel 14 verdenkingen achter mijn naam staan en dat betekent chocola, chocola en nog eens chocolalalalala ;-)) Ik riep nog doe maar Huttenkäse...


Voor de liefhebbers het recept van de tonijnsalade:

3 blikjes tonijn op water
3 a 4 kleine friszoete appels
1 potje kleine augurkjes, uitgelekt
mayo, yoghurt en room
1/2 blikje zwarte olijven zonder pit
dille
peper en zout

Tonijn met twee vorken uit elkaar halen, appels schillen, van klokhuis ontdoen en in mooie kleine blokjes snijden, augurkjes in plakjes snijden, olijven in plakjes snijden. Naar smaak dille, mayo, yoghurt en room toevoegen. Ik gebruik room om het lekker smeuig te maken en het geeft een zachte tegenhanger voor het zuur. Afmaken met peper en zout. Heel lekker met een grof bruin stokbrood!
In een handomdraai klaar en altijd succes!
Aanvulling voor maaltijdsalade: dunne gekookte boontjes, blokjes aardappel, bieslook of bosui, rode ui toevoegen naar smaak
 
 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...