maandag 29 maart 2010

Emaille op maandag I...

Wie wat bewaart die heeft wat...
Op het web-log van Willy (klik) zag ik de oproep om op maandag je emaille (klik) spulletjes te tonen. Het initiatief hiertoe is genomen door Irma van Allemaal kleurtjes (klik)...

Deze pannen maken deel uit van een heel uitgebreide verzameling groene emaille keukenspullen, onder meer afkomstig uit mijn ouderlijk huis. Mijn moeder gebruikte heel vroeger deze pannenset voor bijzondere gebeurtenissen als er veel eten gekookt werd. Dit gebeurde niet vaak, ze hebben de tand des tijds goed doorstaan... De kleinste pan werd wel regelmatig gebruikt voor soep, tot de elektrische snelkookpan zijn intrede deed, een in mijn ogen onhandige lompe pan...
Hier staan ze in het middagzonnetje te glanzen!
Ik geloof dat er ook variaties van dit emaille bestaan met een goudkleurig streepje...
Volgende week weer iets uit de verzameling groen emaille!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...